Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur laddar man hem låsta QT-filmer?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Förr kunde man ladda ner alla trailers, reklam filmer och dyl. bara man hade qt pro. Men nu är det allt fler som låser filmerna på sina sidor. Kan någon förklara på ett enkelt sätt hur man kringgår detta och laddar ner filmerna ändå.

Mvh
Niklas

Och det är inte Apple som eventuellt har satt stopp för detta utan de som leverar materialet.

För jag kan då ladda ner fortfarande.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-08-14 14:02
Ursprungligen av tigern73:

Förr kunde man ladda ner alla trailers, reklam filmer och dyl. bara man hade qt pro. Men nu är det allt fler som låser filmerna på sina sidor. Kan någon förklara på ett enkelt sätt hur man kringgår detta och laddar ner filmerna ändå.

Det har alltid gått och går fortfarande att ladda hem och/eller visa embedded dom typer av media som anges utan QuickTime Pro. QuickTime Pro är till för, i huvudsak, att kunna titta i fullskärm och att redigera.

Nja, rätt ska va' rätt: QT pro är i första hand till för att köra och exportera ut till ett stort antal olika filformat och codecs.

(Fullskärm kan man väl köra med vanliga QT sedan ganska länge? Redigera gör man i t.ex. Final Cut och iMovie)

Ursprungligen av frazze:

QuickTime Pro är till för, i huvudsak, att kunna titta i fullskärm och att redigera.

  • Medlem
  • 2008-08-14 17:04

Tar bort lite skräp.
Admin

Man ska kunna ladda ner filmer (oavsett format vad jag har märkt hittils iaf) direkt i Safari genom att gå in på window>activity (option++A) och sen dubbelklicka på den filen som innehåller videon (oftast den största filen om det inte står).

Gjorde detta för ett projekt i skolan där jag behövde en youtube-video, men tyvärr blev den nerladdad i flashformat (FLV), vilket gjorde att jag kunde se den men inte redigera den.

Så jag skaffade CosmoPod istället, som är ett jättesmidigt tillägg i Safari. Kommer en liten ruta däruppe bland "Reload Page"- "Add Bokmark"- och "Webclip"rutorna bredvid addressfältet som man klickar på, så laddas filmen ner. Tror man kan välja format där också, eller så kör den bara mpeg2 som standard, kommer inte ihåg riktigt.

(står på hemsidan att man bara behöver Safari för att det ska funka, men när jag laddade ner det- ett halvår sen ungefär- behövde man även installera RealPlayer för att det skulle fungera. Bara så du vet).

1
Bevaka tråden