Fönsterproblem vid bildspel m videoprojektor (Långt)

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-02-10 12:35

Jag har skrivit om detta problem en gång tidigare, men det var ingen då som kunde hjälpa mig, så jag försöker igen....

Jag jobbar som utbildare och använde min PB G4 kopplad till videoprojektor och jag kör mest med KeyNote. Jag kör med de rekommenderade inställningarna dvs "slideshow" under preferences "present on secondary display" förbockat, och under "presenter display information" är "use alternate display to view presenter information" förbockat.

När jag kopplar datorn till videoprojektorn med DVI till VGA adaptern så går datorn ju över till det bildskärmsläget, och jag kan köra igång mitt bildspel. Jag kan ha olika program öppna och de håller sig där de ska - dvs osynliga. Håller jag mig uteslutande till att köra på KeyNote och inte rör f7 tangenten så fungerar allt bra. BIldspelet befinner sig i "projektorfönstret" och mina övriga program ligger snällt kvar i huvudfönstret... Jag kan avsluta bildspelsläget, och på duken visas då den bild jag har på skrivbordet. Det är snyggt och fungerar perfekt - jag behöver bara starta KeyNote igen med apple-shift-P och så kör vi igen....