Importera Macbok Pro från China.

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hello. Jag har varit inne på sidan Alibaba.com och sett att det finns en hel del Macbook Pro's där, men vad jag har fattat så är väl dom här "högkvalitetskopior". Är det nån som har provat sig på detta och kan berätta om hur datorerna är och fungerar?

/Björn

• Medlem
  • Täby
  • 2008-02-08 12:04

Skulle inte våga beställa någonting från en sida jag aldrig hört tala som... dessutom vill du ha svenskt tangentbord på en importerad mac så kostar det ett par tusenlappar. Skulle det vara en kopia så kan du inte byta tangentbordet.

Alltså, de där "högkvalitetskopiorna" är ju såvitt jag kan se bara generiska pc-laptops i imiterade aluminiumskal. Inte samma specar, kan inte köra OS X, o.s.v. Säkert inget fel på dem men ska du ha en Windows-laptop kan du väl lika gärna köpa en Dell?

Jag skulle ju iof aldrig överväga att köpa nåt från en sida som ser ut som den där. Inte om man förväntar sig att få nåt hem i lådan iaf

• Medlem
  • Huddinge
  • 2008-02-08 14:14

Sidan är ju seriös, men hur seriösa leverantörerna är lär ingen kunna svara på. Jag tvilar dessutom på att man säljer till privatpersoner, köp helst en hel kontainer och plocka upp den i Göteborgs hamn.

Sedan tror jag att det är ganska självklart att det inte blir en riktigt MacBook Pro du kommer att få om du nu beställer.

Ursprungligen av bjoernEn1:

Hello. Jag har varit inne på sidan Alibaba.com och sett att det finns en hel del Macbook Pro's där, men vad jag har fattat så är väl dom här "högkvalitetskopior". Är det nån som har provat sig på detta och kan berätta om hur datorerna är och fungerar?

Det säljs nog mest original MBPs där överskott och restpartier o.s.v.Du kan ju iofs ta en rövare. Men risken är nog rätt stot att bli blåst.

MacBook Air Ja vad säger man, kan dom verkligen ha lyckats kopiera den redan? Alibaba och dom fyrtio rövarna kanske?

1
Bevaka tråden