Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Här är alla Apples senaste patent

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-07 16:24

Och? Varför lägger du den länken i en ny tråd i aktuella rykten? Dessutom var det knappast något nöje att läsa sig igenom det.

surpupa ... :-/ ...

aktuella rykten därför att det var det mest lämpliga eftersom det brukas prata patenter när det gäller Apple rykten ...

och om du inte tycker att HIGHLY PORTABLE MEDIA DEVICE är intressant eller andra patenter som klart vissar på hur iPhone 2.0 kommer ha .... tråkigt .. imo tycker jag det är väldigt intressant och det kanske andra också tycker är kul ...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-07 16:47

Men varför inte bara citera dom få delarna som faktiskt är viktiga?

Ursprungligen av Denom:

Men varför inte bara citera dom få delarna som faktiskt är viktiga?

Dålig dag på jobbet?
Att du ens anstränger dig att kommentera om du inte är intresserad.

sant .. men å andra sidan är det så många olika inom så många kategorier ... så det är ju olika för olika läsare .. någon kanske är intresserad av vad nästa iphone har, vad nästa OS X kommer ha osv ...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-07 16:58

Det är en massa godis ju, bara att läsa

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-07 17:11

När man tittar lite ås finns det en del saker som inte är helt självklara. Men jag återkommer när jag läst igenom de som jag tänkte på.

glöm inte att mycket av godiset finner du under images för varje patent .. runt 10-20 bilder per patent ..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-07 17:22

Fattar inte vad det är med deras sida, har varit så länge att jag får upp det i en liten ruta, så jag ser inte hela innehållet i en ruta i Safari, i Firefox ser jag den inte alls.

(dvs patentverkets sida, när man kollar bilder)

nån aning nån?

/Tangen

yep så är det .. men jag brukar högerkicka på bilden och kopiera bildadress så ka jag se den i ett annat fönster i sin helhet ...

jag antar att sidan endast är för IE

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-16 00:08

Ett patent, alla Apples patent...

  • Oregistrerad
  • 2008-02-16 00:44

Så fort ett patent blir tillgängligt från Apple på US Patents så brukar ju Macrumors, iLouge mfl. att skriva om det med bilder och hela skiten - Att man lyckats hitta den sidan själv och lyckats söka på Apple Inc. är ju inte direkt revolutionerande i sig..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-24 18:18

Ok, kolla in det här patentet då: Apple's latest amazing patent shows us 'shape-shifting' iPhones | 9 to 5 Mac
Är alldeles för smallthinking för att kunna tänka ut allt roligt man kan göra med detta men spontant verkar det makalöst.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-06-25 00:01

Kanske den första verkliga Transformern...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-09 21:06

Inte ett Apple patent men detta verkar väldigt intressant: AppleInsider | Apple obtains exclusive rights to custom, super-durable metal alloy

Eftersom dom licensierat och säkert hostat upp stor summa dollares - och patentägarna låser sig att inte licensiera till andra konsumentprylproducenter - så kan man nog lugnt tro att detta kommer snart i deras produkter. Apple blir först med att sälja manicker - iPhones, iPods och iPads till att börja med skulle jag tro - i liquid metall. Det är ju helt logiskt att dom blir först som på allvar börjar använda denna metall som en tid nu väntat på stor tillämpning. Kanske redan nästa iPhone är i liqmet? Nja...iPhone 6 då?

Ursprungligen av acke:

Inte ett Apple patent men detta verkar väldigt intressant: AppleInsider | Apple obtains exclusive rights to custom, super-durable metal alloy

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-27 23:21

3D-cad och solidmodelering kommer att få en ny innebörd. Man kan med den här tekniken rent av "ta tag i" punkter i modellen för att töja, förflytta och vränga

1
Bevaka tråden