Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad är skillnaden mellan wds & anslut till ett trådlöst nätverk

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag en airport extreme och en airport express. Jag kör mitt trådlösa internet via extreme och musiken via airporten.

Vad är det för skillnad med att sammankoppla dem med wds och anslut till ett trådlöst nätverk. Har haft stora problem att försöka lösa det med wds genom att den ena har försvunnit i airport verktyget...

Finns det några fördelar med det ena framför det andra? Blir mitt internet påverkat? Förstärks signalen?

Hoppas det finns någon kunnig person som orkar svara på mina newbie frågor...

WDS är väl när man har en huvudenhet och en massa slavenheter runt om som endast utökar räckvidden?

De har inga direkta inställningar på sig utan de skickar helt direkt vidare signalen till huvudstationen.

Sånt här används på skolor och företag som behöver täcka stora ytor men inte behöva administrera alla enheter. Det räcker med att konfigurera huvudenheten då de andra bara skickar vidare signal hela tiden.

WDS används om du vill att din airport express ska utöka räckvidden på ditt nätverk. Det brukar dock inte fungera värst bra, och det sänker hastigheten radikalt!

Ifall du har tillräcklig räckvidd med airport extreme så rekommenderar jag att du kör din express i klientläge. Då fungerar allt mycket smidigare (och snabbare)

1
Bevaka tråden