Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Färgproblem på skärmen...

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-06 01:48

Med den senaste uppdateringen av systemet hände det något med färgerna på min skärm (en 17" MacBook Pro) Alla färgerna blev ljusa och det vita spricker upp, texterna likaså. Den går inte att kalibrera bättre även om man väljer "expert" kalibrering, eftersom hela skärmen visar fel färger.

Jag har varit med om det före Leopard, jag installerade då om systemet men det hjälpte inte. När jag uppgraderade till Leopard gjorde jag en vanlig uppdatering men problemet kvarstod. Det var inte förrän jag formaterade om den och installerade Leopard som det löste sig.

Men nu har det alltså kommit tillbaka igen med den senaste uppdateringen.

Är det någon som vet vad göra utan att helst formatera om den igen?

Finns det någon inställningsfil som man kan radera?

Tacksam för hjälp!

/xpdtios

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-06 09:31

Det har löst sig. Jag fick svar i ett annat forum.

››Kan det vara så att kontrasten är förhöjd? Jag kör med Tiger, vet inte om det är samma väg i Leopard, men kolla under Systeminställningar -> Hjälpmedel -> Förbättra Kontrast.‹‹ /Dicocco

››Tack Dicocco
Grymt bra tänkt, för det var just vad det var! Jag har lagt in kortkommandon som tangerade kontrasthöjningen. Trots att jag är macanvändare sedan över tio år hade jag nog aldrig listat ut det själv.
Gissa om jag är tacksam, såg framför mig en ny ominstallation av systemet.

Tacksam!

Xpdtios ‹‹

1
Bevaka tråden