Köpa begagnad MacBook Pro?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla!

Ser att det ploppar upp en del begagnade MacBook Pro nu när det är rykten om att det kommer en ny.

Vad tror ni om att köpa en halvår gammal MacBook Pro?
Fördelar/nackdelar?

Fördelar:

Du vet om den har fel eller inte, pixelfel etc som kan finnas på en ny och andra felsom kan manifestera sig efter tid.
Billigare
Förmodligen lite tillbehör med, typ väska

Nackdelar:
Ingen ny lukt vid öppnandet av kartong (ahhh, plast...)
Några Mhz sämre prestanda på processorn

• Medlem
  • Malmö
  • 2008-02-05 13:19

Jag tror att du kommer att bli väldigt nöjd med en begagnad MBP som är ett halvår gammal. Så länge den är hel och fungerar som den ska.

ja .. såg en för 17.000 och dem 10 som blir över kan jag hitta på något redigt kul för.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-06 14:57

Första inlägget i detta forum! =)Funderar också starkt på att köpa en beggad Macbook pro... Sugen på en 15", ser att man kan få loss en 2ghz duo för runt 13k... På blocket finns det en snubbe som säljer nya MBPro med engelskt tagentbord för ca 2500:- billigare än ex. applestore, är det nåt att hänga i granen månne?!?

• Medlem
  • Malmö
  • 2008-02-06 15:09
Ursprungligen av patso:

Första inlägget i detta forum! =)Funderar också starkt på att köpa en beggad Macbook pro... Sugen på en 15", ser att man kan få loss en 2ghz duo för runt 13k... På blocket finns det en snubbe som säljer nya MBPro med engelskt tagentbord för ca 2500:- billigare än ex. applestore, är det nåt att hänga i granen månne?!?

Hej och välkommen till forumet! Kul att du joinar oss. Hoppas du kommer att trivas. Har du Mac sen tidigare eller du funderar på att byta från PC till Mac?

Det går ju att ställa in och skriva å, ä och ö med ett engelskt tangentbord. Dock vet jag inte om man kan ställa in och placera dessa tecken där de normalt sitter på ett svenskt tangentbord? Har aldrig haft ett engelskt tangentbord tidigare, så jag bara gissar.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-06 22:05

Tackar och bockar!

Kör mac på jobbet, ha en inspelningsstudio där jag jobbar i Logic. Hemma har jag PC, men måste köpa en bärbar mac så jag kan jobba hemifrån och ute på fältet när jag ska redigera/göra inspelningar. Eftersom jag vill ha bra med kräm är macbook pro med extern FW-disk det jag kommer att köpa, macbooken kanske funkar men vill inte chansa... Precis, frågan är hur å, ä och ö sitter på de engelska tagentbordet, så länge dom hamnar var dom ligger på det svenska så är det väl ok, men om dom flyttar sig till helt ologiska ställen så känns det faktiskt värt att lägga ner par tusen extra för att inte bli tokförbannad varje gång man ska skriva något!:D

Och så den eviga frågan: Ska man vänta tills nästa version släpps?!?

• Medlem
  • Malmö
  • 2008-02-06 15:06

Ja, man kan få tag i en 15" MBP för 14-15 tusen och uppåt. Jag har sett några som fått senaste modellen i julklapp och som säljer dem knappt använda eller i obruten förpackning till bra pris. Med lite tur kan man fynda.

1
Bevaka tråden