Skadad XP-installation

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Politisk inkorrekt inlägg raderat av trådskaparen

Senast redigerat 2008-02-04 12:53

Verkar inte vara frågan om BootCamp installation? Allmänna Windowsproblem diskuteras inte på detta forum, så du borde kanske vända dig till tex: ww.sweclockers.com för bättre svar.

För att backa datan är det ju enklast att koppla in hårddisken till en annan dator, tex en Mac, och bara kopiera det du vill ha kvar.

Vilka övriga tekniska frågor "diskuteras inte på detta forum" - så att jag vet vad jag skall akta mig för i framtiden?

Det där var väl onödigt? Då detta är ett Mac-forum så diskuterar vi Mac och det som hör till. (Inte Windows). Det finns betydligt bättre platser för detta på internet.

Utdrag ur reglerna:
6. Diskussioner på 99mac skall handla om användande av Apples och andras produkter som har att göra med datorplattformen Macintosh. Diskussioner som inte rör Macintosh eller närliggande ämnen skall hållas på andra ställen.

Då kommer följdfrågan som ett brev på posten; vad har kameror med Macintosh att göra? Så vitt jag vet finns det inga kameror i Apples sortiment längre och jag kan inte påminna mig att det förekommit diskussioner om QuickTake på åratal - ändock diskuteras foto livligt på 99.se.

För att lyfta diskussionen en aning; som inbiten Macanvändare vänder jag mig inte gärna till renodlade windows-fora, utan försöker hålla mig på den "ljusa sidan", även om det finns applikationer i min vardag som inte går att köra i vare sig BottCamp, Paralles eller Fusion, men i fortsättningen är det värt att fundera över alternativ strategi. Varför får jag känslan av en tilltagande talibanisering?

Ursprungligen av leonardo:

Då kommer följdfrågan som ett brev på posten; vad har kameror med Macintosh att göra?

För att du kopplar dom till din Mac, för att du organiserar dina bilder på din Mac, för att du redigerar dina bilder på din Mac osv.

Ursprungligen av leonardo:

Varför får jag känslan av en tilltagande talibanisering?

Överreaktion?

Windows är en del av Macanvändandet för en del numera och det är definitivt en luddig gräns där som kanske är svår att definiera. Men 99mac-delen av 99.se har Mac-världen som fokus, så rena Windows-diskussioner och frågor passar inte riktigt in, om de inte har Mac-koppling. Som Johan skriver, om du tycker vi ska ändra på det, ta upp det i Feedback.

För att man kanske använder kameror tillsammans med sin Mac? Vilket fallet inte har varit med Windows. Så fram tills reglerna ändras så skall sånt tas någon annanstans.

Det är inte jag som skrivit reglerna, så ta gärna upp ämnet i Feedback om du vill ha en förändring.

Kan bara säga egentligen då jag ej såg vad det stod i början av texten, men alltså om du inte har en mac med windows är det nog tyvärr fel forum. kan dock kanske hjälpa dig personligen om du skickar iväg ett PM till mig angående ditt problem.

1
Bevaka tråden