Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

kernel panic vid boot

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-02-04 01:44

Helt plötsligt får jag kernel panic när jag startar på min Macbook Pro. Det hjälper inte att stänga av tillägg, eller starta som en annan användare. Windows i bootcamp funkar, det var efter en session där som den vägrade starta.

Det senaste jag gjorde innan det hände var att installera en uppgradering till VMWare Fusion. Innan dess var det senaste jag installerade drivrutiner för NTFS, men de verkade inte ställa till något.

Någon som har ett bra felskjutningstips? Jag tror inte att det är hårdvarufel, men VMWare kanske installerar en keff kext-fil?

  • Medlem
  • 2008-02-04 02:02

Jag bootade om i Windows, som gjorde lite reparationer på disken. Efter det var problemet borta. Förmodligen var NTFS disken korrupt, och OS X visste inte hur den skulle hantera det. Paragon borde nog stänga av sig själv om den upptäcker att disken är korrupt, för att rädda OS X. Eller snarare; Paragon borde kolla integriteten hos NTFS-diskar.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-02-05 22:12

Hur reparerade du windows disken?

Har samma problem typ. Kan inte logga in efter en kernel panik. Blir utkastad till inloggninsfönstret igen.

1
Bevaka tråden