Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pirates!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag fick precis kartan skickad till mig och kom på att jag bara måste ha det sköna spelet igen (särskilt som de sa på E3 att det kommer en ny version!).

Nån som har det liggande som man kan få köpa till en billig peng kanske?

Eller ännu bättre, nån som vet om det är portat till osX? (det är nog lite väl mycket att hoppas på kanske )

Det hade vart underbart om det fanns portat till X. Själv har jag några ljuva minnen ifrån detta spel. Jag tror jag bestämt spelade det på en Amiga 500, kan det stämma? Det var grymt bra i alla fall. Tummen upp för en ny version, men kan den verkligen bli så bra som originalet?

//fredrik

  • Medlem
  • Kiruna
  • 2003-05-22 19:53

Pirates kan du hitta här och det är fullt lagligt eftersom det är abandonware.

  • Medlem
  • Hammarö
  • 2003-05-22 20:30
Citat:

Skrevs ursprungligen av .: fredrik :.
Det hade vart underbart om det fanns portat till X. Själv har jag några ljuva minnen ifrån detta spel. Jag tror jag bestämt spelade det på en Amiga 500, kan det stämma? Det var grymt bra i alla fall. Tummen upp för en ny version, men kan den verkligen bli så bra som originalet?

//fredrik

Orginalet ska spelas på en Commodore 64. Den klart bästa versionen, och den första. Laddningstiden var enorm. Det var oerhört mysigt

Jag har lagt ned så många timmar på det spelet. Jag fick nyligen tag på en Megadrive-version också. Den fick mig att spela flera dagar i rad. Klart underhållande spel. Så enkelt men ändå så beroendeframkallande.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-05-22 20:34

Det borde helt enkelt göras en modern version av Pirates!

Hur tufft hade inte det kunnat bli?

Jag har Pirates! Gold. Och har bara spelat det.
Är det bara en uppiffad version av Pirates!?
I övrigt så är Pirates! Gold ett sjukt bra spel.

AAARGHH!

TOBOT!!

du har snyggaste avataren! molarin är väck!

inget att säga.

  • Medlem
  • London
  • 2003-05-25 11:31

Nån som har fått vMac att fungera på en ny mac? När jag kör det på min 867 MDD så går det alldeles för fort.
Jag vill ju ladda ner alla gamla coola spel som man spelade som liten och köra dom på min nya mac. Har förvisso en Mac Plus men har svårt att få dit spelen, den har ju varken nät eller HD...

Hjälp!!:confused:

Edit: Nu har jag kommit på svaret helt själv. I inställningsfilen, som ligger i vMac-mappen, finns en siffra som går att ändra för att sakta ner emulatorn.

Senast redigerat 2003-05-29 19:25
1
Bevaka tråden