Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur gör man sidhuvud och sidfot i Pages?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur gör man sidhuvud och sidfot i pages?

Visar ingenting om det jag frågade.

Sidfot och sidhuvud ska ge samma sak på varenda sida utan att man behöver fylla i det varje gång. Går det på pages?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-03 21:14
Ursprungligen av micke_nkpg:

Visar ingenting om det jag frågade.

Det tyckte jag. Cirka en tredjedel in i filmen?

Om du bara pekar i marginalen upptill eller nertill så tonar det fram fält för sidhuvud och sidfot, samt att det du skriver där återkommer på alla sidor.

Du kan även välja i menyn: View >> Show Layout så ser du de olika områdena som du kan skriva i. Du har även View längst upp i vänstra hörnet på fönstret också.
Under Insert finns Page number (sidnumrering), Page Count (sidräkning) m.m.

Ursprungligen av pjerssan:

Om du bara pekar i marginalen upptill eller nertill så tonar det fram fält för sidhuvud och sidfot, samt att det du skriver där återkommer på alla sidor.

Du kan även välja i menyn: View >> Show Layout så ser du de olika områdena som du kan skriva i. Du har även View längst upp i vänstra hörnet på fönstret också.
Under Insert finns Page number (sidnumrering), Page Count (sidräkning) m.m.

jo det fältet har jag hittat, men det du skriver in där hamnar inte på alla sidor per automatik. Det har det iaf inte gjort för mig.

Ursprungligen av micke_nkpg:

jo det fältet har jag hittat, men det du skriver in där hamnar inte på alla sidor per automatik. Det har det iaf inte gjort för mig.

Det fylls på hos mig, har försökt att hitta om det går av stänga av men det finns inget sådant.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2011-05-12 11:26

har också sökt efter samma funktion. hittade detta i apples pages-manual som man kan göra efter man lagt in bild där den önskas:

Välj Format > Avancerat > "Flytta objekt till avsnittets sidmall"

Finns mer info i manualen under rubrik:

Använda mallobjekt (återkommande bakgrundsbilder)

http://manuals.info.apple.com/sv_SE/Pages09_Anvandarhandbok.pdf

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2012-11-25 20:17

Ursäkta trådkapningen, men jag sitter med Pages och vill ha olika bredd på den vanliga sidan och sidfoten.
Jag förstår inte alls hur det skall gå till... Sidfoten skall vara bredare än resten av sidan. HJÄLP!

1
Bevaka tråden