Var finns 2,5" hd:ar att köpa i Göteborg

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag är sugen på en ny, tyst disk till min Tibook och jag undrar var man kan köpa över disk i Göteborg?

Macoteket säljer en Fujitsu 60GB för 2400:- + frakt och det tycker jag verkar vara ett bra pris. Var kan man köpa till samma eller liknande pris i Göteborgstrakten? Ej under 60 GB.

Tacksam för många förslag.

mvh/A

• Medlem
  • 2003-05-22 09:19

Hej!

Så vitt jag vet går väl alla 2.5" hdd att använda i din TiBook. Har du kollat runt på det "stora" företagen samt även på de "vanliga" databutikerna kring göteborg. Ta ett kik i gula sidorna www.gulasidorna.se. Annars tjänar man väl rätt mycket på att köpa tillbehör via internet?

/Fredrik

Jag kollade på några göteborgsföretags sidor, och ingen hade Fujitsudiskar. Däremot finns det en del IBM, men då ofta max 40 GB (och en hel del dyrare).

Macotekets pris verkar ganska bra, men det finns bättre (Fujitsu, 60 GB, 2,5", inklusive moms) :

Onestop 1762 kronor
ITButikken 1769 kronor
Dustin 1994 kronor

//Mikael

Citat:

Skrevs ursprungligen av Mikael Svensson:
Jag kollade på några göteborgsföretags sidor, och ingen hade Fujitsudiskar. Däremot finns det en del IBM, men då ofta max 40 GB (och en hel del dyrare).

Macotekets pris verkar ganska bra, men det finns bättre (Fujitsu, 60 GB, 2,5", inklusive moms) :

Onestop 1762 kronor
ITButikken 1769 kronor
Dustin 1994 kronor

//Mikael

Ok, tack.

Vad har Onestop för adress? Jag har letat och provat, men hittar inte.

Du kan leta i all oändlighet ...

Det blev en bokstav fel där, och den rätta adressen är http://www.oneshop.nu/

Oneshop och inte Onestop, alltså.

//Mikael

• Oregistrerad
  • 2003-05-22 15:52

Toshiba GAS är tystaste diskarna och sitter original i nya PowerBook:ar. Finns upp till 60GB.

Säljes bla av MicroHard på Drakegatan 5. Tel 40 30 50.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Schuckert:
Toshiba GAS är tystaste diskarna och sitter original i nya PowerBook:ar. Finns upp till 60GB.

Jodå, Microhard känner jag till.

"Tyst" låter intressant. Tyvärr hittar jag inte Toshiba i deras prislista, "bara" Fujitsu, men jag får väl ringa eller svänga förbi...

Senast redigerat 2003-05-23 16:14
Citat:

Skrevs ursprungligen av Schuckert:

Ok, nu har jag beställt en 60 GB "GAS" hos Microhard! 2250:- kr. Samma pris som Fujitsu 60 GB.

1
Bevaka tråden