• Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-02-01 21:44

Jag använder min PB G4 i föreläsningar och har tidigare kört på Tiger. Jag har nu installerat Leopard och det blir problem. Jag använder en videoprojektor kopplad till min PB och jag kör på de inställningar som rekommenderas extern skärm. (present on secondary display) och (use alternate display to view presenter information)

När jag växlar mellan att köra ett Keynote bildspel och t.ex visa en video, eller visa en PowerPoint bild så uppstår det problem med fönstren... Jag har stängt av spaces, men det hjälper inte. Det som händer är följande:
- Jag kör KeyNote och allt är ok
- Jag startar en video genom att stoppa in skivan och jag trycker på f7 för att få videon i bild
- När jag sedan stänger videon och ska gå tillbaka till mitt KeyNote bildspel och trycker på f7 igen så är det kaos...

Jag får upp all öppna program på videoprjektor duken, jag får hämta in dem genom att dra muspekaren till höger, in på "videoprojektor" fönstret, och därifrån dra in alla öppna program..... hoppas ni förstår vad jag menar...

Detta hade jag aldrig några problem med förut, med Tiger. Det är mkt irriterande då det skapar lite "kaos" känsla i mina föreläsningar när jag får ursäkta mig och hålla på med dessa fönster-problem.

OM någon begriper vad det är för problem jag har att brottas med skulle jag verkligen uppskatta tips om hur jag kan komma tillrätta med dem. Visst - jag kan installera Tiger igen, för detta hade jag aldrig några problem med förut. Jag kunde växla mellan KeyNote - video - PowerPoint och tillbaks till KeyNote (med f7) utan problem. När jag gör det nu så blir det bara totalt kaos.....