Gömma viss formatering (style).

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-02-01 14:30

Jag har ett dokument där jag har olika formateriningar: faktaruta, brödtext, Rubrik 1, rubrik 2, etc.

Nu skulle jag vilja kunna gömma faktarutan (just nu innehåller de bara markeringstext).
Finns det något enkelt sätt att gömma dem.

I html och css kan man sätta text style="visibility:hidden;" finns det något liknande i Word?

Det finns två sätt jag kommer att tänka på.

1. Markera en faktaruta, välj format och klicka för rutan "dold". Sedan väljer att att uppdatera formatmallen för faktaruta efter samma markerade faktaruta. Då bör alla faktarutor få attributet "dold" (syns på att texten får en understrukning. För att slippa se den dolda texten måste dold text (och alla) vara avmarkerade i "inställningar/visning". Du kan växla mella dold och visat läge (på skärmen) genom att trycka på stycketeckniet i standardverktygsfältet.

2. Sök och ersätt. Skriv inget i sökrutan utan välj endast under format/formatmall...(klicka på triangeln för att se utökade sökvillkor) den formatering du vill dölja. Skriv heller inget i ersätt-rutan utan klicka för dold under format/typsnitt.... Klicka på "ersätt alla" så blir all text med formatmallen faktaruta dold. Ställ in i visningsinställningar som ovan om det inte är så by default.

Hoppas att det är begripligt beskrivet. Funkar åtm i Word 2004 och 2008

1
Bevaka tråden