Fungerar suspend av BootCamp-XP i Fusion?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Mölndal
  • 2008-01-31 08:59

Jag kör WinXP under Parallels och är väldigt nöjd med det mesta utom en irriterande detalj - om jag startar XP i Parallels från en BootCamp-partition så kan man inte göra det som Parallels kallar "suspend virtual machine". Det går bara att kallstarta XP vilket tar rätt mycket längre tid. Med en XP som kör i en virtuell image går det sekundsnabbt att stoppa/starta Windows genom att bara göra suspend på maskinen.

Någon som vet om detta går att göra med VMware Fusion?

Mvh,
-- Urban

• Medlem
  • 2008-01-31 11:40

Jodå, men man måste ändra i en fil för att slå på det. Googla! Det funkar rätt bra, men är tydligen potentiellt farligt. Nackdelen är att man måste skriva in lösen varje gång man startar och stänger Fusion.

• Medlem
  • Mölndal
  • 2008-01-31 14:09

Tack för tipset. Hade faktiskt googlat en del innan men tyckte mest jag hittade en massa vilda spekulationer och ingen som riktigt förklarade vad problemet var. Men hittade nu denna tråd där det faktiskt står vad som är problemet:

http://communities.vmware.com/message/773249

Men jag tycker ändå det känns lite dåligt att dom inte vill fixa det, även om dom inte vågar ändra i MBR som någon föreslår så borde de väl kunna skriva något i suspend-informationen på Mac-sidan så att Fusion kan detektera att man bootat Boot Camp native "bakom ryggen" på den, och isåfall neka resume?

1
Bevaka tråden