Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Explorer: falska textlänkar och lager

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag fick lära mig på en DW-kurs att skapa falska textlänkar. Man markerar lite text och skriver javascript;: i länkrutan då får men en länk som man kan lägga en behaviour på. Jag har ett lager till vänster med löptext och beroende på klickat ord så byts ett lager till höger.

IE hänger upp sig på den falska länken (ingen sådan fil) men andra webbläsare spelar bara min behaviour (show layer).

Jag gjorde en testsida:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<script language="JavaScript" type="text/JavaScript">

</script>
</head>

<body leftmargin="0" topmargin="0" marginwidth="0" marginheight="0">
<div id="Layer2" style="position:absolute; left:253px; top:33px; width:261px; height:170px; z-index:1; background-color: #003333; layer-background-color: #003333; border: 1px none #000000; visibility: hidden;" onClick="MM_showHideLayers('Layer2','','show','Layer1','','hide')">
  <div align="center">
    <p> </p>
    <p> </p>
    <p><font color="#FFFFFF" size="+3">2</font></p>
  </div>
</div>
 <div id="textlager" style="position:absolute; left:10px; top:33px; width:208px; height:113px; z-index:2; visibility: visible;">
   <p>Text text text text <a href="javascript;:" onClick="MM_showHideLayers('Layer2','','hide','Layer1','','show')">bild 1</a> text
     text text text text text text text text text text <a href="javascript;:" onClick="MM_showHideLayers('Layer1','','hide','Layer2','','show')">bild 2</a> text
   text text text text text text text text text text text.</p>
   <p><br>
   </p>
</div>
 <div id="Layer1" style="position:absolute; left:253px; top:33px; width:261px; height:170px; z-index:1; background-color: #003333; layer-background-color: #003333; border: 1px none #000000; visibility: hidden;">
   <div align="center">
     <p> </p>
     <p> </p>
     <p><font color="#FFFFFF" size="+3">1</font></p>
   </div>
</div>
</body>
</html>

Jag fick hjälp på annat håll. Jag blev lurad av att det funkade i Netscape, men det ska alltså vara "javascript:;" och inte semikolon först...:p

1
Bevaka tråden