Min historia om hur urusel support inLife och Apple har.

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Södertälje
  • 2008-01-30 19:56

Hejsan,

Hela denna historien börjar när jag redan efter inköp av min macbooksommaren 2006 fick massor problem med den, se tråd: http://www.99.se/ibook-macbook-macbook-air/107970-hur-m-r-min-macbook-egentligen.html
Sedan så gick det en tid innan jag lämnade in den och hade då fått ännu mera problem med den, se tråd:

Jag lämnade in datorn på inLife i somras och hade massor med fel, bla pipande, den blev oacceptabelt varm, konstiga steck i skärmen, sprickor på gångjärnets skydd, fel på tangenter, sne skärm och lite annat kul. De säger att det ska ta max EN vecka att fixa min dator, men efter TVÅ veckor ringer dem och först då börjar dem med att fixa den. Såklart börjar problemen direkt, de säger att de inte kan se felen på skärmen, sprickorna vägrar apple fixa och värmen och pipandet är fullt normalt. Så efter hela FYRA veckor åker jag upp till inLife för att hämta ut min macbook där det enda det åtgärdat är det trasiga tangetbordet. Jag frågar då varför sprickorna inte lagades och de säger då att Apple säger att sånt täcker inte garantin och jag måste gjort så dem kom dit själv. Irriterad lämnar jag inLife och börjar ringa Apple som säger samma sak som dem, sprickorna täcks inte av garantin. Efter några veckor går datorns garanti ut men jag ger mig inte än utan fortsätter ringa utan framgång.

Nu mer än ett halvår senare sedan den var inne på lagning så får jag för mig att ta upp fighten med Apple. Efter att ha först pratat med apple som som vanlig vägrar laga den så hör jag av min till inLife eftersom de är dom enda som har sprickan "dokumenterad", de hör av sig nästa dag och säger att det är omöjlig att få Apple att fixa det och inLife säger att de gjort allt de kan men Apple ger sig inte. Detta är den 16 januari och då har jag några timmar innan ringt Apple support flera gånger utan framgång. Tills jag lyckades träffa rätt och killen på supporten sa att detta ska fixas utan problem och det är bara att lämna in den till inLife så får de byta ut delen. Vicktory tänker jag med stort leende och är glad att det endast tog mer än ett halvår för att få Apple att ge sig, men tro inte att historien stannar där...

Några dagar senare så lämnar jag in datorn på inLife som säger att det ska ta mac 3 dagar att laga den, så jag ska få tillbaka den tidigt veckan därpå. Den 22 januari så får jag ett email från inlife på ett kostnadsförslag för byte på delen på en stor summa pengar! Jag blir ju lagom irriterad och ringer och frågar dem om de försöker lura mig, då säger de att Apple endast står för kostnaden av delen och bytet av den får ajg stå för själv och att inLife har gjort allt för att få Apple att betala bytet. Tjen hej tänker jag och ringer Apple direkt och efter en lång tid och efter att ha pratat med många olika personer så blir jag kopplad till någonApple customer services chef på irland. Han säger att det var konstigt att det blivit så och Apple ska självklart stå för bytet av delen så då löste det problemet sig efter mycket slit. Men än så är mina problem inte över..

Hämtar ut datorn i lördags direkt när inLife öppnar och är rejält stressad så hinner inte kolla på datorn då eller på hela dagen. Så sent på kvällen efter att ha varit upptagen hela dagen så tar jag fram datorn och upptäcker något som får mig att bara skricka FAAAAAAAN! När jag tittar på datorn så ser jag först några märken av att någon "brutit upp" datorn med en skruvmejsel när de öppnat den. Märkerna är på delen som tangentbordet sitter fast i(kallas topcase) och är i kanten på den, det är två märken långt upp till höger som är riktigt synliga och ett nere till vänster.
Stänger då igen datorn och bara suckar när jag upp täcker att delen som han bytt ut, delen som sitter runt gångjärnet på datorn, så är det en jätteglipa mellan den och skärmlocket och när jag tittar närmare så är det flera små liknade märken som de andra och dessa märken är i både på nya delen och skärmlocket där glipan är.

Det första jag gör på måndagen är att ringa inLife och frågar vad de engentligen håller på med. Jag får prata med personen som lagat min MacBook och han säger att han inte har gjort dessa märken, men han säger att han kan isär den och försöka "jämna" till dessa märken så de blir mindre synliga, jag informerar då honom om att han inte ska röra min dator förens jag ringer och säger att han kan göra det. Ringer direkt efter till Apple och jag drar nu hela min historia i detalj om hur inLife behandlat mig och att de aldrig ringt tillbaka när de lovat att göra det och att du nu även skadat min dator under reparationen. Det här gör att personen på Apple säger att såhär ska det vekrkligen inte göra. Han börjar skirva en klagomåls rapport om inlifes beteende till han som är chef på apple norden och har ansvar för service ställerna och den chefen kommer då personligen kontakta inLife och ta ett riktigt allvarlig samtal med dem. Detta är tydligen någonting de gör väldigt sällan, men när de gör det så blir det inte kul för det berärda service stället. Nu börjar jag känna att även fast jag inte har kommit i närheten av att få datorn lagad så har jag fått ett riktigt klagomål på inLife och det glädjer mig och hoppas att det kommer bli stora efterföljder på dem efter det usla sätt de behandlar apples kunder på.

Efter klagomålsgrejen är klar så får jag prata med någon på konsument delen på Irland och han säger att det är bara lämna in den på inLife och säga att de ska laga de skador som de gjort, jag får även direktnummer till honom så jag kan kontakta honom om inLife vägrar ta in den.

Dagen därpå(igår) så vandrar jag in tidigt på inLife och visar upp datorn och ber att få tala med honom som utfört arbetet. De säger då att han inte är där och de vet inte när han kommer tillbaka, men att jag ska lämna in dator så hör han av sig när han kommer tillbaka. Eftersom jag inte har något annat val så lännar jag in den och åker hem och börjar vänta på att inLife ska höra av sig. Efter några timmar tröttnar jag på att vänta på att de ska höra av sig och ringer till dem och den första som svarar är såklart perosnen som lagat min dator. Börjar fundera varför han struntat i att ringa tillbaka men orkar inte bråka om det så börjar prata om de skador han gjort på min dator, han säger att han inte gjort dessa och att han ska ringa och prata med Apple och sen lovar han att höra av sig. Väntar några timmar men ingen hör av sig och ringer upp och han har pratat med apple, men än en gång struntat i att höra av sig. Han säger att Apple och inLife har kommit fram att dessa märken är så små att det är inget dem kommer att laga utan sådant ska man tydligen förvänta sig att det kan hända när datorn är på service, jag får bara upp ett stort WHAT THE FUCK!!??? Vad håller de på med?? I mitt huvud, men håller mig lugn och avslutar samtalet och ringer upp Apple

De på Apple säger att de inte kan säga vad han på inLife sagt till dem, mne de kan kort och gott säga att han sagt att märkerna är osynliga och att man måste kolla noggrant för att se dem. Jag blir rikttigt förvånad och säger att så är det verkligen inte och att de syns rejält. Personen på Apple säger då att hans ska be inLife att ta kort på felen och maila till honom och att han ska höra av sig igen när han fått bilderna, villket han tror kommer ske nästa dag(idag).

Så idag slutade jag skolan runt 11 och det första jag ser när jag kommer hem är ett email från inLife om att datorn är klar och kan hämtas ut. Ringer och frågar om de skojar med mig och de säger då att de bara har rättat till glipan och inget annat, fast jag innan kommit överrens med dem att de inte ska röra datorn förens jag tillåter dem. De säger att jag kan hämta ut datorn så jag slipper vara utan den tills det här har löst sig, de nämner även att de har skickat bilder till Apple dagen innan. Ringer Apple direkt och får inte tag på personen jag talat med innan men de säger att den perosnen kommer höra av sig så fort som möjligt. Efter några timmar så får jag ett samtal från personen på Apple som säger att de har tittat på bilderna och bedömer att inLife ska byta delarna som det har blivit skador på åt mig direkt och han drar iväg ett email till dem.

Efter han har skickat iväg mailet så frågar jag personen vad Apple kan göra för mig eftersom jag lagt ner massvis med tid på detta, åkt till servicestället många gånger och varit utan dator med mera. Han säger då att han inte vet om de kan ge mig någon kompensation över huvud taget men jag ska höra av mig när problemet är löst, jag säger då att problemet är ju löst och att jag vill disskutera kompensation nu men det vägrar han gå med på.

Så i morgon ska jag kontakta inLife och se hur lång tid det tar för dem att åtgärda problemet och dubbelkolla med dem så att de fixar ALLA problem och inte "glömmer" något....

Så det här är min lilla historia om hur jag har blivit behandlad av inLife och Apple och hur USEL deras support verkligen är. Sedan undrar jag om någon annan här har varit med om något liknande och någon kanske har något tips på vad för kompensation man kan kräva av Apple för allt jag har varit med om. Sedan säger jag att denna historien är inte slut än och jag kommer informera er så fort det har hänt något nytt, villket antagligen kommer vara i morgon.

Jag ursäktar mig om denna text blev lite lång och innehåller stavfel med mera, men jag försökte göra texten så kort som möjligt och har tagit bort massor och har bara med det viktigaste.

Ha det fint allihopa, //David Frick

Nästa gång lämnar du in din dator på LAN-Master vid St:Eriksplan. De är pålitliga och riktigt snabba/duktiga. Hänvisa till ditt inlägg så tror jag att de förstår ditt problem.

• Medlem
  • Södertälje
  • 2008-01-30 20:29
Ursprungligen av Martin Pettersson:

Nästa gång lämnar du in din dator på LAN-Master vid St:Eriksplan. De är pålitliga och riktigt snabba/duktiga. Hänvisa till ditt inlägg så tror jag att de förstår ditt problem.

Tackar så mycket för tipset:D . Får ta och åka upp i morgon och gå in på inilfe sista gången och hämta datorn och låta Lan Master fixa den i stället.

1
Bevaka tråden