Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Efter vila tror datorn att HP Photosmart P1000 är offline

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nykonverterad från PC->iMac 24"

Hittills mycket nöjd. Allt fungerar som utlovat och att köra Win XP via Parallells verkar ju också fungera. Men min gamla skrivare, HP Photosmart P1000, fungerar inte efter då iMac varit i viloläge. Då börjar skrivarikonen studsa och meddelandet säger att skrivaren är off-line. Det spelar ingen roll om jag slår av/på skrivaren - samma meddelande. Det enda som har effekt är att göra en omstart av iMacen.

Jag har sökt men inte hittat något lämpligt. Någon som har något tips?
Med vänlig hälsning
Johan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-28 22:28

hur är den ansluten ?

skrivaren är ansluten via USB

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-29 09:43

Är också ny med Mac.
Har samma problem fast med en hårddisk ansluten till USB.
Har Mac'en varit i viloläge 'fungerar' inte hårddisken.....

/Arne

Jag testade med en annan skrivare och den fungerar. Jag misstänker att det är USB enheter med det äldre USB1 som inte fungerar.. men det är en ren spekulation. Jag har 2 externa hårddiskar med USB2 och de fungerar båda efter viloläge.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-30 11:13
Ursprungligen av jonpatron:

Jag testade med en annan skrivare och den fungerar. Jag misstänker att det är USB enheter med det äldre USB1 som inte fungerar.. men det är en ren spekulation. Jag har 2 externa hårddiskar med USB2 och de fungerar båda efter viloläge.

Vilket fabrikat typ använder du?

Använder själv en TREKSTOR 500GB.

/Arne

Jag har en iomega (köptes i samband med iMacen för Timemachine) och en Westen Digital. Jag köpte också ett hdd-chassi för SATA diskar igår på ClasOhlsson, art 38-2360 som också fungerar fint efter vila.
/Johan

tyvärr är det ett liknande problem med den andra skrivaren.. när den gått ner i vänteläge kan inte min iMac väcka den.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-01-30 12:54

Listas den i "Skivverktyg" (Disk Utility) ?
Där listas ibland USB-anslutna prylar som just då är "unmounted", då kan man göra "mount" där.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-30 13:48
Ursprungligen av hego99:

Listas den i "Skivverktyg" (Disk Utility) ?
Där listas ibland USB-anslutna prylar som just då är "unmounted", då kan man göra "mount" där.

Manuellt varje gång eller kan det göras per 'automatik'?

/Arne

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-01-30 14:31
Ursprungligen av AeS_Mac:

Manuellt varje gång eller kan det göras per 'automatik'?

/Arne

Jag tror inte det kan göras per automatik, men jag är inget Mac-proffs...
Har själv en extern hårddisk (minns inte vad den heter) som jag kör över FW800, men jag använder den ytterst sällan. Tror att den dyker upp automatiskt i Finder vid power off+on på disken.

Hursomhelst, om mitt ursprungstips funkar så slipper du iallafall starta om din iMac.

irriterande fel detta... vi får väl hoppas på en patch...

1
Bevaka tråden