Apple debiterar kreditkort för utbytt iPod

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fick idag ett mail från apple ang min iPod 80gb jag skickat. Där står det att de har bytt ut den och skickat tillbaka. Men det står även "Vi har debiterat ditt kreditkort för utbytesprodukten". För det första har jag garanti på den, för det andra så står det ju att de ska kontakta en om det kommer kosta något att reparera "Vår inledande diagnos visar att ditt produktutbyte troligtvis täcks av garantin, en AppleCare Protection Plan eller ett Apple-reparationsprogram och att du därför inte ska behöva betala för det. Vi kommer att underrätta dig om eventuella frågor om kostnader för reparationen." och för det tredje så har jag inget kreditkort eller ens uppgett något sådant nummer.

Frågan är, är det något som står i deras mall som de skickar ut eller vad är det som har hänt tror ni? Jag har inte fått något mail där de säger vad det kommer kosta.

Om du har fått en utbytesprodukt mot att du skickar tillbaka den kan du bli debiterad om du inte skulle skicka tillbaka den. Men eftersom du har skickat tillbaka den har det troligen blivit något fel, t ex att du missat att skicka tillbaka den i tid eller att den aldrig prickats av eller försvunnit i postgången. Kontakta Apple Care och hör med dem, det borde finnas ett telefonnummer i e-posten du fått från dem, om inte har du telefonnummer till Apple Support på Apples webbplats.

Jag skrev nog lite luddigt. Jag skickade in min iPod på service, de identifierade felet (hårddisken väsnades) och har nu skickat en ny, och det där mailet.

Sånt här brukar alltid lösa sig när man ringer och snackar lite med dem. Har bytt ut flera batterier på garantin, och blvit debiterad felaktigt några gånger - men det löser sig alltid.

/M

• Medlem
  • Gävle
  • 2008-01-29 15:22

Tjena Maggot, fick samma mail för någon månad sedan. Jag prata med apple och det är ett standard mail. De kommer inte debitera, bara om du uppgett ett nummer och de har sagt vad det kostar så gör de det. Annars är det gratis. No worries.

1
Bevaka tråden