Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

QuadCore Xserve i racket - märker ni någon skillnad?

Tråden skapades och har fått 70 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Just nu körs 99mac från två burkar:

Web-server
Mjukvara: Mac OS X 10.5.1 Server, Apache 2
Hårdvara: Apple Xserve 2 x 2.8 GHz Quad-Core Intel Xeon

[B]Databas/B]
Mjukvara: MySQL 4
Hårdvara: HP Proliant DL380G3, 2x2.8GHz, 3GB RAM och 4x36.4GB 15.000rpm

Vår flaskhals hittils har varit web-servrarna, som på grund av våran SEO-lösning krävt en hel del kräm. Samtliga sidor laddas och skrivs om dynamiskt för att få sökmotoroptimerade länkar.

/M

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-26 16:23

Ja, det märks absolut att ni har bättre grejor som puttar fram ettorna och nollorna nu. Ska bli intressant att använda forumet när det är extra hög belastning/trafik.

Nu är min xserve installerad i racket (2x2.8GHz, 2GB RAM, 2x73GB SAS)
Tog lite tid att få igång alla korrekta inställningar och program som min sajt kräver men nu rullar det på i full fart!

Ta en titt på www.zaplife.se

Kör PHP och MySQL. Helt sjuk prestanda, skickade ut nyhetsbrevet och den låg på ca 5% CPU.

Bild på skönheten

Ursprungligen av Surfer:

Bild på skönheten

Vilket snyggt skumgummi-rack du har

Mysigt.

haha funkar bra när man installerar Nu sitter den i det riktiga racket. Tog med kameran men glömde ta en bild

Kollade precis i manualen. Står att Xserven har en 2.4 GHz eller en 3.0 GHz processor. Antar att apple ändrade sig i sista sekund och valde 2.8:or.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-25 12:10

Har kommit fram till att det är när jag bara skriver in 99.se som problemet kommer upp. Ingen priogrej kanske men nu vet ni.

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2008-02-26 07:16

Känns som om jag surfar internt. Inte för att jag hänger här så ofta men jag vill minnas att jag upplevde 99mac.se som ganska seg förut. Uppköp helt klart!

Grymt skönt att servern är så kvick - tänkte på det när jag surfade in på sajten idag

  • Medlem
  • 2008-04-21 10:54

Bara att hålla med, det här var verkligen ett uppköp!

Bevaka tråden