Apple ett garageföretag?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skulle inte tro det om man ser till börsvärdet, ser man till apple.se så kan man ju börja undra. Nog f-n borde man ha råd med folk som skriver på svenska

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-01-23 09:43

Det där har hänt förr, ganska ofta. Den svenska sidan baseras alltid utifrån den danska. Och av någon anledning så händer det att de missar uppdatera alla texter ibland när de uppdaterar den svenska sidan.

Ursprungligen av Sidde:

Den svenska sidan baseras alltid utifrån den danska.

Källa?

Det har väl varit texter på tyska och holländska också vid några tillfällen?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Japp, holländska är nog det jag sett mest av, inte bara på Apple Store utan även i banners från Apple. Och tyska har vi till och med en tråd: Svensktysk Applestore

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-01-23 10:27
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Källa?

Snackat med en dansk snubbe som jobbar som på pr/informationsdelen åt apple.

Men ja, det har förekommit andra språk också, det vet jag inte hur, men troligtvis slarvighet där också. Hur som helst för att knyta ihop det med trådens fråga också. Det är ett vanligt förekommande och troligtvis genom tidsbrist så slinker det igenom misstag...

uuuush..

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-01-23 11:21

Haha, dagens ilandsproblem!

mja... det är ett ilands-problem till viss del. men det visar på ignorans när man drar alla länder som har snarlika språk över en kam. visst att holländska är likt svenska men det är fan inte samma sak. det blir liksom, dålig kommunikation. det är inte bara ett i-lands problem.

Ursprungligen av klarabara:

mja... det är ett ilands-problem till viss del. men det visar på ignorans när man drar alla länder som har snarlika språk över en kam. visst att holländska är likt svenska men det är fan inte samma sak. det blir liksom, dålig kommunikation. det är inte bara ett i-lands problem.