Bra laserskrivare med nätverk?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-05-20 15:42

Jag har insett att det är för dyrt att använda en Epson 950 till annat än (dyra) färgutskrifter, och skulle därför behöva en liten enkel och billig laserskrivare. Toppen vore om den hade nätverksanslutning (ethernet) så jag också kan använda den från min bärbara PC.

Vad kan vara bra?

Jag har sett Recykler.se har några gamla HP 4m plus som med nätverkskort kostar mindre än 2000. Går det att slå?

Billiga laserskrivare är inga problem. Det som däremot är problem är att de ska stödja Postscript också och då blir det genast dyrare.

Just därför är en hyfsad begagnad, som Recyclers HP-maskiner, väldigt frestande. Risken är förstås att man åker på en nedkörd, sliten maskin som inte har så långt kvar, men med lite tur så kan man nog få nånting riktigt prisvärt. Andrahandsvärdena är märkligt nog ganska låga.

Själv kör jag med OKI 14i, runt 5000 med PS och nätverk. Efterföljaren är nästan identisk men heter nåt annat. Trevlig skrivare vars enda nackdel är att PC-häckarna inte klarar av att skriva ut på den, men det tror jag inte är skrivarens fel. Spelar roll, det är ju nästan alltid från Macarna jag vill skriva ut!

1
Bevaka tråden