iPod classic eller iPod touch?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vännäs
  • 2008-01-21 20:01

Har startat tidigare en liknande tråd.

Men men, vad tycker ni, iPod classic eller iPod touch? Lägg gärna upp för och nackdelar för de olika spelarna.
Startar denna tråd för att se hur ni tycker om de olika med lite mer kunskap än jag. Stog själv i en mycket svår sitution att välja någon av dessa två.

Vilken hade ni valt, iPod touch 8gb, eller iPod classic 80gb? Svara som ni själv hade valt.
Vad som talar för touchen är de alla möjligheterna, och skärmen. Det som talar för Classic är det stora minnet, med möjlighet för grymt många låtar och filmer, och storleken(användarvänligheten) som jag tycker är viktig.
Dock går man miste om en hel del ifall man väljer Classic. Men jag har själv valt vilken spelare jag skall välja. (tror jag iaf) Men vill se hur andra tycker och tänker om de båda spelarna, egentligen är det två olika spelare.

/ iJoakim

Hm , jag tycker de är svårt val.
Jag vill själv en touch 16 eller 32 gb men ändå inte. Jag hade helst velat ha classic men de som gör att jag får ångerst är att den har hårddisk. Så den mår inte bra av hur mkt rörelser som touch klarar av för den har flashminne..Det känns som får mer battertid hur en Classic även om man stänger av allt roligt på touchen.
Jag får se vad de blir för i höst ska de komma nya modeller.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-22 23:08

Jag velade på samma sätt, sen blev det en Touch 2G 16 GB.
Jag ångrar _inte_ mitt köp.

Tänk såhär, du får så OERHÖRT mycket mer i Touchen. Spel, internet, ALLT. I classicen har du utrymme... Jag har 16 gb och fyller 15.5. 10 GB är musik, varav jag kanske lyssnar på 5... 16 GB passar mig perfekt, jag har ett antal hundra bilder, ett tjugotal program, 3 långfilmer och några podcasters. Det funkar perfekt.

Det är ett jättesvårt val. Jag valde Touchen och är kanonnöjd ! Det _enda_ negativa är batteriet. Jag laddar min nästan varje dag, men det är liksom överkomligt ändå. Bara att ladda.
iPod Touch 2G med 3.0, jailbreak = Underbart !

• Medlem
  • Slagsta, Stockholms län Sweden, Sweden
  • 2009-06-23 01:03

Hej!
Jag använder en 2g touch och är supernöjd med allt den har att erbjuda, som internet och den massiva mängden program som finns att tillgå på appstore osv. Möjligheten att visa olika slag av dokument är viktigt för mig som främst använder min till skolsysslor och dyl.
Men en classic har du ju som sagt ett betydligt större minne men men vem fyller upp så mycket med musik? Finns väl några men inte alla, tror jag.
Jag anser därför att är du kreativ är touchen den rätta. Vill du kånka runt på massa media och inget annat, sattsa på classicen.

1
Bevaka tråden