Lämna in knäckt produkt?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Kollade på apple.com om att lämna in en produkt (iPod eller aTV) som man mjukvaruhackat. På hemsidan står det:
"Apple’s One-Year Limited Warranty excludes coverage for damage resulting from accident, abuse, misuse or unauthorized service, including opening the product."

Det sista måste väl gälla hackning, antar jag. Ska man prova att lämna in ändå, och inte säga något och hoppas det går vägen, eller vad ska man göra?

/Claes

Edit: Såg precis att jag stavade fel i rubriken! Men det gick ju inte att ändra själv...

Senast redigerat 2008-01-21 19:14

Ja, om du med hackning menar att du har öppnat och pillat. Mjukvarumässigt står det ju inget om.

Hackning kan kanske anses ingå under "misuse". Men det står ju inget explicit om att garantin förverkas om man ändra i mjukvaran.

• Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-22 11:53

iPod touch går väl för övrigt att återställa i iTunes men den är kanske helt död?

Det är en aTV det gäller. Den är inte öppnad, utan bara hackad via USB-porten. Jag ska ringa till min lokala appleaffär och höra! Återkommer med svar.

Well, om jag förstår rätt så ska du fråga om du kan lämna in en hackad Apple tv av en apple store. Jag skulle gissa på nej isf

Om den inte är helt sönder, försök återställa den. Annars får du väl lämna in den och hoppas på det bästa... Är tämligen säker på att du hävt garantin.

Uppdatering!
Jag lämnade in den på Office, men har nu fått den tillbaks. Anledningen? Den är köpt i USA och Apple har inte världsgaranti på AppleTV. Så nu är det bara att börja skruva, och kanske lära sej lite Terminal själv...

Hepp!

• Medlem
  • International user
  • 2008-02-17 23:29

https://selfsolve.apple.com/GetWarranty.do

Du kan ju kolla här om din appletv har garanti eller inte.

edit: det var då på sista inlägget. där borde nog stå om du kan lämna in den isverige elr inte, då du väljer land du befinner dig i

När jag kollade på den länken stod det:
"Our records indicate that your product is covered under Apple's Limited Warranty which is estimated to expire on 20 Dec 2008."
Serienumret är alltså från en Amerikansk AppleTV och jag valde landet Sverige. Men enligt Office, där jag lämnade in den, var det ingen garanti på den i Sverige. Han hade haft åtskilliga telefonkontakter med Apple tydligen.
Nu spelar det ingen roll, för nu har jag redan skruvat upp den och lyckats fixa den själv.

1
Bevaka tråden