Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synka Mails "tidigare mottagare" med adressboken?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en hög med kompisar i min adressbok, vissa har jag orkat skriva in emailadress till, vissa inte.

Vissa av dom kompisarna man inte orkat skriva in emailadressen till har ju mailat mig och därför hamnat i listan "tidigare mottagare" i mail. Frågan är nu om det finns nåt smidigt sätt att få dessa emailadresser över till adressboken utan att klippa och klistra varje enskilt kontakt?

Hur stor hög?

Jag kollade lite på Applescript-stödet i Mail, men det visar sig att man inte via varken regler eller via applescript "få tag i" epostadresserna som finns i listan "Tidigare mottagare". Alltså direkt. Men det går via en omväg.

Man kan sätta upp en regel och med den köra valfritt Applescript. Det Applescriptet är förstås ett som läser av epostadressen och söker efter den i Adressboken. Finns den inte så skall den skapas. Ett sådant script bör inte vara så svårt att skriva (eller hitta via tex Google). När scriptet finns så väljer man bara alla tidigare skickade meddelanden och tillämpar regeln.

Tack för tipset, skall leta lite för att se om jag hittar nåt - klarar nog tyvärr inte själv att skriva nåt.
Det rör sig om ett 100-tal adresser.

1
Bevaka tråden