Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes tar 50% av min processorkraft

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, för att göra klart så har jag en ny mac, 2,8 2gb ram. har ca 1200 låtar i itunes.

Itunes är SEGT. Itunes laddar hela tiden (paraplyt) och när jag kollar i aktivitetskontrollen så ser jag att itunes tar 50% av min processor kraft.
Varför gör den det?
Har jag får många låtar eller liknande?

tacksam för svar Filip

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-19 17:33

Om datorn är ny håller den säkert på och normaliserar volymen på alla låtar. Kolla i inställningar -> uppspelning om "sound check" är ikryssat.
Å andra sidan görs normaliseringen bara en gång (eller när du lägger till ny musik).

Mitt iTunes tar också upp mycket processor kraft, men med tanke på att det är mitt "mediaprogram" så tycker jag det är helt okej.

Som du säger c-mon så händer det ju bara en gång eller när låtar läggs till.
Fast 50% är för mycket tycker jag.
Om vi bortser från hur mycket processor kraft itunes tar så laddar den otroligt mycket, paraplyet är framme iaf 1 gång på 2 minuter:(

Jag har också problem med att iTunes äter upp min processorkraft. När jag tar tag i hörnet på programfönstret och ändrar storlek så tar iTunes direkt 85% av processorn exempelvis. Mycket märkligt och rätt irriterande... Har förövrigt en Intel core duo 2.0.

Samma här, sen jag uppgraderade till 7.6 så tar itunes sisådär 50% processorkraft å svarar inte ibland.

G5 2ghz x2

aaah, jag hade inte tänkt på uppdateringen, det låter sant. Samt så försvann all min musik på min bärbara när jag uppdaterade, lite surt, tur att de ligger kvar i Previous iTunes Libraries om jag kommer ihåg rätt.
Hoppas 7,7 kommer snart så de fixar problemet!;)

Jag orkade inte vänta på nån uppdatering så jag slängde in itunes 7.5 ikväll istället

1
Bevaka tråden