Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad är idisk sparsebundle?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tyckte att jag hade ruskigt lite plats kvar på Hdn i min MB, började mitt detektiv arbete och fann då att biblioteket var boven och en mapp som heter Filesync. I den mappen finns en fil som heter: "namnet på mitt konto"_iDisk.sparsebundle . Den filen är 41,72 Gb stor och är en glest skivavbildspaket(???). Vad är det, varför är den så stor och kan man minska/ta bort den?

Ja du, min var på 70GB har jag för mig, den slängde jag raskt i slasken och fick lite mer utrymme. Det är väl bäst att vänta på fler svar innan du gör detsamma, men för mig gick det bra. (tror den har något med synkproblem av idisken att göra)

Fick rådet att stänga av synkningen med iDisk i systeminställningar, sagt och gjort. Filen bytte plats och namn, nu så ligger den på skrivbordet och är ett paket som heter: Tidigare lokala iDisk för "namnet på mitt konto". Skulle gissa att filen slutar växa nu men frågan återstår, är det bara att hiva den eller vad?

Senast redigerat 2008-01-20 02:58

Eftersom ingen verkade ha invändningar mot att slänga bort filen: Tidigare lokala iDisk för "namnet på mitt konto" så gjorde jag det. Jag hade dock kvar den i ett par dagar för att se så att inget konstigt inträffade. Datorn överlevde omstarten efter raderingen, och den är mycket snabbare eftersom jag hade mindre än 10 % kvar av Hdn innan.

1
Bevaka tråden