Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes 7.6 har ny logik för partyblandningen

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Upptäckte precis en dold förändring i nya iTunes 7.6, för de flesta kommer det gå obemärkt förbi och vi kan alla leva lika bra vare sig vi vet det eller inte, men det är ändå intressant hur Apple fortsätter slipa på detaljer, därför tänkte jag ta upp det.

I partyblandningen kunde man tidigare få upp samma låt två gånger i rad, något som inte var ovanligt om man använde en liten spellista som källa, men nu kommer aldrig låt A automatiskt dyka upp i partyblandningen om det finns en låt B i källan som inte finns i partyblandningen. Så fort A har försvunnit från blandningen kan den dyka upp igen.

Okej, ja, det är värdelöst vetande.

Detta är oberoende av vilka inställningar för slumpmässig spelordning man har inställt. Det går fortfarande att lägga till samma låt manuellt flera gånger. Om det nu bara fanns ett sätt att göra partyblandningen mer framstående och central (mer naturlig att ta sig till) under fester skulle den verkligen kunna användas för vad den är tänkt för.

Tycker det är jobbigt att behöva få upp musikvideor i partyblandningen, men går ju att välja bort i en musikvideo, men jag vill BARA ha låtar.

Ursprungligen av Patrik D:

Tycker det är jobbigt att behöva få upp musikvideor i partyblandningen, men går ju att välja bort i en musikvideo, men jag vill BARA ha låtar.

Jo, det är inte alltid det man vill..
Har en spellista som ser ut såhär för att lösa det problemet:

Okej, smart, vad har du döpt den spellistan till?

Den heter helt enkelt All min musik.

Okej, ska prova det med när jag kommer hem, använder faktist partyblandningen hela tiden, skulle vara skönt att slipa vidoes, eftersom dom segar ner hela partyblandingen.

1
Bevaka tråden