Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kalender - Microsoft Office? PC?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-01-17 12:06

Hoppas att min fråga kommer i rätt forum nu.
Jag är idag PC användare med kommer snart bli mac användare igen. Idag så använder jag Kalender i Microsoft Office mycket för att boka tider och för att sända iväg förfrågningar på planerade möten osv till mina kollegor och vänner som också använder Office. Jag får sedan ett svar tillbaka om de accepterat datum & tid. Men hur blir det om jag skaffar Mac? Kan jag fortfarande sända iväg dessa förfrågningar till PC användare och får tillbaka om de accepterar osv och få in det i min kalender?

Tack / Martin

Gör du det via någon Exchange-server, eller skickar du bara inbjudningarna per mail?

Båda sätten fungerar i Entourage, men Exchange-stödet lider av vissa begränsningar.

  • Medlem
  • 2008-01-17 13:41

Det är inbjudningar via mail då det både är privat och i jobbet. Vilka begränsningar finns i Entourage?

Tack / Martin

  • Medlem
  • Boston
  • 2008-01-18 09:49
Ursprungligen av Marra:

Det är inbjudningar via mail då det både är privat och i jobbet. Vilka begränsningar finns i Entourage?

Tack / Martin

Har kört Entourage på jobbet sen oktober och tycker det funkar ok. Lite långsamt men då har jag 4 500 mail in min inbox och ett 3gb konto totalt så det var inte helt snabbt på PC heller.

Sen finns det en och annan underlighet som att man inte kan sätta "out-of-office" utan får använda OWA:n och att om jag bjuder in folk till ett möte så ser det inte ut som om jag har accepterat mit eget möte. Men så vitt jag vet är det fixat i 2008...

1
Bevaka tråden