Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport express + Netgear + Fjärrhögtalare

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena

Jag har idag en Netgear router (MR814v2) som delar mitt nätverk trådlöst.
Nu är jag lite sugen på att införskaffa en Airport express och dela musik via den, alltså inte internet, utan den ska bara användas till att dela musik till ett par fjärrhögtalare.
Jag vill fortfarande använda min Netgear router för att dela nätverket.

Är detta möjligt? Blir det inte så att man har två trådlösa nätverk, ett för att dela bredbandsuppkopplingen och ett för att dela musiken till fjärrhögtalare med Airport express.

Måste inte datorn då ansluta till två nätverk samtidigt? Klarar datorn det eller måste man se till att internet och fjärrhögtalarn ligger inom "samma" nätverk?

Ber om ursäkt för rörigt inlägg, men vill ha svar så jag inte springer iväg och köper en Airport express som jag inte kan använda.

Hälsningar Hampus

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-20 17:05

Saxat ifrån Apples hemsida...

Citat:

Om du redan har ett trådlöst nätverk, kan du med hjälp av AirTunes förse det med musik. Låt oss anta att du har AirPort Extreme installerad i arbetsrummet. Du behöver inte riva upp installationen och göra en ny med en AirPort Express-basstation, ett ADSL- eller kabelmodem och en skrivare på ett och samma ställe. Anslut bara AirPort Express till stereon och till ett vägguttag. Basstationen länkar trådlöst till det befintliga nätverket och du kan spela musiken i valfritt rum utan att flytta på eller ansluta något mer.

1
Bevaka tråden