Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

EyeTV 610: snabbt kanalbyte?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2008-01-16 16:38

Jag bor i ett Com Hem-hus.

Jag har använt en EyeTV Hybrid lite sporadiskt för analog tv och funderar på att skaffa EyeTV 610 + CA-modul så att jag kan se på digitala kanaler.

Jag lyckas inte hitta några recensioner av 610, så jag frågar här:

* Byter den kanal snabbt? Det kan ju växla mellan digitalboxar.
* Något annat jag borde veta? Nån som har/haft en 610 och är nöjd? Nån som är missnöjd?

Senast redigerat 2008-01-17 13:39

Jag bor också i com hem-hus och går ock funderar i samma banor.

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2008-01-18 18:47

Frågade på Elgatos forum, fick detta svar:

Citat:

It depends a lot on the CAM module and if your channels are encrypted. I have irdeto and viaacess, and the irdeto is very slow (up to 15 secs) for encrypted channels. The viaacess is however faster (a couple of seconds).

I recently got a new irdeto, and that is very slow compared to the previous one.
For unencrypted channels both are usually fast (1-2 seconds)

Låter lite väl segt. Skulle gärna höra för nån som kör specifikt med Com Hem.

Jag var inne på Macoteket idag och frågade om man fick testa en 610 och kunna lämna tillbaka på öppet köp, men det var tydligen för mycket inplastning och sådant för att det skulle gå. Synd. Jag vågar inte lägga så mycket pengar utan att veta mer om hur väl det funkar.

Senast redigerat 2008-01-18 19:24

Vilket macotek hade 610:an hemma? På macoteket.se listas den inte som i lager och Elgato listar inte produkten på sin site alls..

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2008-01-23 09:45
Ursprungligen av merrimack:

Vilket macotek hade 610:an hemma? På macoteket.se listas den inte som i lager och Elgato listar inte produkten på sin site alls..

Verkar finnas i butik men inte i deras centrallager. Peka över bokstäverna "B S U" på http://macoteket.se/product_list.jsp?group_id=56506&product_id=623494 så står att de finns i lager på Birger Jarlsgatan, i Sundbyberg och i Uppsala. När jag frågade i butikerna fanns den inte på Souk eller Kungsgatan.

Om du skaffar en, berätta gärna sen hur väl den funkar.

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2008-01-23 21:35

Nu har jag fått min. Beställde på nätet för att kunna utnyttja ångerrätten om den inte fungerade väl.

Ska skriva nåt mer uttömmande senare, men preliminärt: funkar jättebra. Snyggare än de vita plastiga saker jag hade sett på bild (sober silvermetall-låda) och framförallt inte plågsamt långsamma kanalbyten. Kanske 1 sekund mellan kanaler på samma frekvens (typ olika varianter av TV4) och kanske 2–3 sekunder mellan övriga kanaler.

Då använder jag alltså den med Com Hem och den CAM som Macoteket säljer.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-02 00:36

malesca:

Vad är det för märke/modell på din CAM? Köpte min på Macoteket också. Min är dessvärre fruktansvärt seg.

Med min EyeTV 610 tar det flera sekunder att byta kanal.
Går det snabbare och bättre med en annan CA-modul?
Kvaliteten på inspelningarna är mycket bra.
Jag är tacksam för alla tips och erfarenheter.

Jag har också en EyeTV Diversity och den är väldigt snabb och trevlig.
Jag önskar att EyeTV 610 med ComHem skulle vara lika snabb.

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2008-04-02 10:54

Enligt beställningsmailet ska min vara "Elgato Conax CA-modul till 610" vilket kanske inte säger nåt.

I EyeTVs info om kortet står "Programvaruversion: CNX-STD2.4.1m2". Vet inte om det är mer upplysande.

Siffror för kanalbyte står ovan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-02 11:45

Vad står det på kortet då?

//A

1
Bevaka tråden