Köpa dyr eller billig MacBook Air?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-16 10:27

Just nu har jag en svart Macbook som jag tänker sälja för att kunna köpa denna Macbook AIR. Grejen är att jag är en student som behöver en dator som jag snabbt kan ta med mig. En dator som jag kan ta med mig om jag t.ex. resor bort och behöver något enkelt där. En dator som jag pilla lite med bilder i. Och den är ju så jävla läcker, så jag blir kåt på den vid första ögonblicket. Men det är hårddisken jag är bekymrad över. Hur mycket låter PATA-driven? Är SSD värde 8000 kr extra just nu? Det blir mindre utrymme, men SSD låter inte lika mycket, drar mindre värme och batteri. Är det verkligen värt 8000 svenska kronor? Just nu sitter det en 5400 i min Macbook, men i Macbook AIR är det ännu längre, vi talar om 4200. Betyder det att den hårddisken är segar, men drar mindre värme och låter mindre således?

Macbook AIR kommer jag tillsvidare ha som ensam dator, det blir alltså den enda datorn jag kommer att kunna använda. Å andra sidan pillar jag bara lite med bilder, surfar, chattar och lyssnar på musik, vilket gör att denna passar mig perfekt. Hur resonerar ni som kommer att köpa Macbook AIR? Vad är viktigast? Jag är inte sugen på att betala drygt 8000 kr för en jävla hårddisk.

edit; I framtiden, om jag t.ex. vill byta till en SSD då priset har blivit mycket lägre än det nuvarande, är jag fast då? Måste jag byta hela logikkortet osv då med, eller hur fungerar det? Det första alternativet vore ju det bästa, men varför skulle Apple göra något sådant. Typiskt.

• Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-16 11:07