Köpa mac på avbetalning ?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Vad är era tankar kring detta ?
Jag sitter idag med en iMac 20" core 2 duo version vit och är sugen på macbook pro, så jag skulle behöva ta med mig datorn då och då.

iMacen ska säljas, men tycker det är lite väl tungt att slänga upp 18 000 cashat och klart direkt. Därav funderar jag på delbetalning.

Hur fungerar det om jag springer in i en butik, signar 24 mån avbetalning, sen säljer jag min iMac - och lägger in dom pengarna på avbetalning. Hur blir upplägget då ?

Hoppas ni förstår vad jag menar

Mvh

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-16 00:00

Kolla kreditvillkoren så att din avbetalningskredit medger extraamorteringar och kan lösas i förtid (din avbetalningstid kommer ju att bli avsevärt kortare än 24 månader) så är det ju inga problem. Sätt in pengarna från iMacen redan första månaden för att minimera dina räntekostnader.

ifall du tecknar på 12 månader så brukar det för det mesta vara räntefritt. Enda kostnaden blir aviavgiften på 25 kr alltså sammanlagt 300 kr.

Tack för de snabba svaren.
Jag tänkte köpa den via inwarehouse, så ska kolla hur deras villkor ser ut.

När det gäller datorn i fråga då. Är jag rätt ute om jag tänker macbook pro ? eller räcker det med macbook.

Jobbar då och då i CS3 paketet. Utvecklar lite hemsidor etc. Blir det för smått med 13,3" då ?

1
Bevaka tråden