Lättaste Mac-datorn?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

vilken är den lättaste måste inte nödvängast vara minst ?
portabel inte mac mini för då bör man ju ändå räkna in skärm.

vänta tills i morgon så kanske du får svaret ... det ryktas om en ny ultra lätt Mac skall släppas ..

http://www.everymac.com

Där hittar du all information om alla Macar, även deras vikt.

toppen ställe och även vikt hittade jag tack

men lite jobbigt att gå in på varje och leta upp vikten.

Jag hittar inget sätt att sortera alla macar på vikt ?

Har jag missat någonting ?

• Medlem
  • International user
  • 2008-01-14 12:38
Ursprungligen av italienaren:

toppen ställe och även vikt hittade jag tack

men lite jobbigt att gå in på varje och leta upp vikten.

Jag hittar inget sätt att sortera alla macar på vikt ?

Har jag missat någonting ?

Du kan utgå från ju nyare, ju lättare när det gäller bärbara.
Men som sagt, ligg lågt tills i morgon kväll. Med ganska stor sannolikhet händer det dramatiska saker på den fronten då.

"Solo il peggio è male abbastanza".

Ursprungligen av Konrad:

Du kan utgå från ju nyare, ju lättare när det gäller bärbara.

Det där håller inte alls. Powerbook 100 samt Duo-serien är hyfsat lätta till och med med moderna mått, och att kalla en 17" lätt...? Eller en Wall Street jämfört med alla föregångare. Nej, jag skulle nog säga att den nedågående vikttrenden är mycket ojämn, det beror på så mycket annat. Men MacBook Air är förstås synnerligen lätt och tunn. Intressant maskin.

• Medlem
  • 2008-01-14 12:40

Macbook är både minst och lättast. Eftersom det finns två bärbara modeller blir det ju inte så komplicerat att sortera efter vikt ... Kanske man t om kan hålla i huvudet.

http://www.apple.com/se/mac/

Ursprungligen av stfm:

Macbook är både minst och lättast. Eftersom det finns två bärbara modeller blir det ju inte så komplicerat att sortera efter vikt ... Kanske man t om kan hålla i huvudet.

Ja, två olika modeller, men eftersom den ena finns i två olika storlekar, så blir det väl tre vikter man måste hålla i huvudet i så fall?

- MacBook
- MacBook Pro 15
- MacBook Pro 17

Och om drygt ett dygn så är det kanske fyra...

´Tack jag hittade 12 olika macbook på everymac de verkar variera mellan 2.27 -2.36 kg.
spännande med den nya som ska komma imorgon.
Vad heter den ?

• Medlem
  • International user
  • 2008-01-14 12:56

´Tack jag hittade 12 olika macbook på everymac de verkar variera mellan 2.27 -2.36 kg.
spännande med den nya som ska komma imorgon.
Vad heter den ?

Det vet endast Hin Håle samt några på Apple. Det spekuleras om MacBook Air.
Du får hänga på här i morgon kväll.

MacBook Air heter den nya.
http://www.apple.com/macbookair/

Ja snygg också och 1.3kg men 17 000 kr för dyrt

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-17 22:43

Exakt min åsikt.

Jag vill också att Apple ska ge mig en liten, snygg, kraftfull och användbar bärbar dator OCH 500 kronor i handen, men jag räknar inte med det ska hända den närmaste framtiden och framförallt tycker jag inte att det är ett problem att de tinte händer. Framförallt klagar jag inte på onlineforum över det.

...och det finns redan trådar som diskuterar för- och nackdelar med MacBook Air.

Frågan i den här tråden är väl besvarad, eller?

mm, jag antar det..

MacBook Air är ju onekligen den lättaste Apple-datorn. Är ju inte den minsta om man ser till själva ytan dock, vilket ev kan vara ett problem men annars tycker jag den är helt fantastisk om man vill ha med sig kontoret var man än är någonstans.

• Oregistrerad
  • 2008-01-18 01:22
Ursprungligen av Se[BBB]e:

mm, jag antar det..

MacBook Air är ju onekligen den lättaste Apple-datorn. Är ju inte den minsta om man ser till själva ytan dock, vilket ev kan vara ett problem men annars tycker jag den är helt fantastisk om man vill ha med sig kontoret var man än är någonstans.

Det finns redan ett par triljoner poster om varför Macbook Air inte är en "jobbdator" så jag lämnar det nu men vill ändå påpeka att om du vill ha en robus "slit o släng" dator så är det en 15" MacBook Pro som är bästa valet, eller eventuellt en MacBook. Mac Air är spelar inte i samma liga..

Ursprungligen av studiox:

Det finns redan ett par triljoner poster om varför Macbook Air inte är en "jobbdator" så jag lämnar det nu men vill ändå påpeka att om du vill ha en robus "slit o släng" dator så är det en 15" MacBook Pro som är bästa valet, eller eventuellt en MacBook. Mac Air är spelar inte i samma liga..

Vad bra att du fått testa den! Skriv gärna lite mer så alla andra får reda på hur stabil den är att hålla, att bära med sig. Hur är gångjärnen? Skärmstyrkan? Hur fungerar micro-DVI-porten med projektorer? Hur stabil känns luckan? Hur är den att ha i knät och plocka upp och ner ur väskan?

1
Bevaka tråden