Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Facebook: skicka vidare, tryck sedan F8?!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-01-13 18:22

Hur många har inte fått det här Facebookmeddelandet:

"Skicka vidare, tryck sedan F8 och en som är hemligt förälskad i dej kommer att synas, spoooky"

Vad är det som ska hända? Jag utgår från att det inte fungerar på macar eller så är det ett sällsynt dåligt skämt eftersom ingenting händer.

Jag har inte fått det meddelandet, men jag vet vad som händer. Ingenting!!
Detta är bara meningslöst spam.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-13 18:34

Det e bara ett dåligt skämt skulle jag tro.

Det e ungefär som när folk frågar om saker o ting så säger man tryck Alt + F4 så kommer det funka. Och det är då lite småroligt eftersom Alt + F4 stänger programmet man är i. I windows då alltså.

Men F8 har jag inte för mig har någon funktion så varför dem skriver just den knappen vet jag inte.

F8 aktiverar Spaces för övrigt, och kan även vara mediaknappen för paus/play på ett nytt appel-tangentbord.

Det flyter runt en massa spam på facebook, och de som skriver spammet vill ju få dig att skicka det vidare till dina vänner, för det går ju inte att skicka meddelanden till vem som helst.

Så, de sprider till exempel logiska pussel som inte går att lösa, och sen avslutar de med raden "skicka detta till fem vänner så kommer svaret vara uppenbart". Eftersom man är nyfiken på svaret skickar man (om man har kort mellan öronen) vidare meddelandet, och spammarna har vunnit dig.

1
Bevaka tråden