Nano eller classic?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hjälp.
Jag är rådvill av vad jag skall beställa.
Det lutar mest mellan nano eller classic.

jag gav min sambo en classic MEN batteri tiden som apple anger för classic kan jag krasst konstatera är en SAGA jämfört med verkligheten.

Är det någon som har nya Nano och kan tipsa om batteri tiden på den?

Classic ger mej möjligheten att ta med mer avmin musik samling, men om batteri tif´den är kass så vad spelar det för rolll.

mvh
Bovin

jag har nano 2nd och den håller vad den lovar. inte testat 3nd men jag tror att den kanske har lite lägre då de har video etc. Mitt tips är dock att köpa apple care till den (350kr typ) då det ger dig ett nytt batteri andra året om batteritiden är under 50%. Detta kostar annars runt 1200kr vilket är löjligt.

I min värld classic utan tvekan.
Behöver inte välja bort någon musik att ha med sig, vettigare storlek på skärmen för att se på video.
Storleken är inte överhuvudtaget ett issue som många vill få det till.

Köp en classic, hörru!
Har en från sista video-generationen som är skitbra, de 30 timmar för ljud Apple utger är iförsej långt från verkligheten, men min håller i typ 16-17 och det räcker gott, jag stoppar den i docken varje kväll ändå.

Mitt Classic 80 Gb batteri räcker i ganska precis en vecka, då lyssnar jag på musik i kanske 1,5h per dag, och kanske kollar på nått avsnitt av family guy eller liknande.
Men anledningen att batteritiden är så kort gämfört med vad apple säger, är för att jag lyssnar nästan aldrig på en spelningslista rakt igenom, jag bläddrar nästan hela tiden, använder också cover-flow en hel del. Då måste hårddsiken arbeta mycket mer, och när apple testar så har dom 128kb/s ljud i en lång spelningslista, sen får den stå och puttra tills batteriet lägger av. Dvs att skärmen är släckt, och hårddisken får endast arbeta en bråkdel av den tid dom den gör om man bläddrar och har sig.
Det kan också förstås vara fabriktionsfel på din sambos classic.

1
Bevaka tråden