Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Adobe Flex

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-01-12 21:06

Funderar på att börja med Flex. Trean släpps väl snart också. Någon som kört Flex? Vad tycker ni om det?

Behövs Buildern? Går ju att ladda hem SDK:n gratis, fast det blir kanske rätt jobbigt att köra utan Builder?

Senast redigerat 2008-01-13 00:09

Det beror på hur du är van vid att utveckla. Att köra med mxmlc i command-line o.s.v. är ju inget konstigt om du är van vid att programmera och kompilera på det sättet.

Jag kan dock tycka att 2k eller vad Builder nu kostar inte är så mycket i sammanhanget. Det är ett fint verktyg på många sätt, men liksom många javaprogram slukar det RAM-minne och går ganska långsamt, åtminstone på Tiger (som är det enda jag testat på.)

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-01-12 22:51
Ursprungligen av Richard Olsson:

Det är ett fint verktyg på många sätt, men liksom många javaprogram slukar det RAM-minne och går ganska långsamt, åtminstone på Tiger (som är det enda jag testat på.)

Ja just det... det är byggt i java... Är inte direkt förtjust i javaprogram.

Finns det inget tredjepartsprogram?

Flex Builder ÄR ett tredjepartsprogram, i viss mening. Det är ju nämligen byggt på Eclipse som är open source. Själva Flexdelen är en plug-in som kan installeras antingen i en befintlig Eclipsekonfiguration på din maskin, eller standalone (d.v.s. inklusive Eclipse.)

Ladda ned testversionen och bilda dig en uppfattning. Jag brukar inte heller gilla Java, nämligen, men Flex Builder utklassar exempelvis Flash Authoring Tool när det gäller att skriva ActionScript.

Det är möjligt att det finns andra verktyg, men jag känner inte till några, vad jag kan minnas nu.

1
Bevaka tråden