Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spela Warcraft 3 i Macbook Pro

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2008-01-12 14:53

Det är så att jag spelar Warcraft 3 på min macbook pro (inte via boot camp eller parallelss). Ibland går fläkten igång och det låter mer än när man surfar, lyssnar på musik och tittar på film.
Jag undra nu om mitt spelande kommer att påverka min MBP på något sätt. Påverkas fläkten? T.ex att fläkten framöver drar igång på små saker.

MBP har specifikationen:
2.16 GHZ intel core 2 duo
2 gb ram
ATI RadeonX1600 128 mb

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-12 15:10

När du spelar så belastas CPUn och GPUn mycket mer än när du surfar eller läser emails. Fläkterna körs då på högvarv tills temperaturen går ner till en "normal" nivå. Det är fullt normalt och kommer inte att påverka din dator om inte du överhettar datorn genom att spela i 20 timmar i sträck och datorn ligger på en filt.

//Rob

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2008-01-12 15:17

Så underlaget spelar en lite roll där med? Är det därför många köper ställ till sina macbook. Så som ICurve.
Så det påverka endast datorn om jag överhettar den. Spelar i och för sig inte så ofta.

tack för ett snabb svar.

Datorn är till för att användas. Så länge du spelar på plant underlag och inte i till exempel sängen så är det ingen fara.

Värt att notera är att WC3 måste emuleras genom Rosetta och datorn får därför jobba extra hårt.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-01-12 15:45
Ursprungligen av hansfilipelo:

Datorn är till för att användas. Så länge du spelar på plant underlag och inte i till exempel sängen så är det ingen fara.

Värt att notera är att WC3 måste emuleras genom Rosetta och datorn får därför jobba extra hårt.

Den senaste patchen till wc3 ger universal binary. Så om man inte uppdaterat så är ju det en idé...

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-01-12 16:51
Ursprungligen av hansfilipelo:

Datorn är till för att användas. Så länge du spelar på plant underlag och inte i till exempel sängen så är det ingen fara.

En fara blir det först om du spelar i badkaret med Macbook Pro, det enda som kan hända om man spelar i sängen eller om den inte får kylning är att den stängs av.

1
Bevaka tråden