Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man ha iTunesbiblioteket på extern hårddisk?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-01-12 14:06

Två frågor...

1, om man slänger över sina Mp3-låtar på en portabel hårddisk, hittar itunes dom då, så man kan streama dom därifrån?

2, Om man sätter i en ny hårddisk, kan man kopiera över itunesbiblioteket på DVD först då (från gamla hårddisken) och sen bara kopiera därifrån till nya hårddisken, eller måste man lägga in alla skivor och konvertera dem till mp3 igen?

Ursprungligen av kosse:

Två frågor...

Ja, iTunes kan hitta dem (men det beror lite på vad du menar med "hittar")
Ja, du kan spara dem på DVD och kopiera dem till nya hårddisken, och behöver inte rippa dem igen.

fråga 1: se Jespers inlägg.
På fråga 2: Förutsatt att du kopiera över filerna och bränner dom som DATA-filer..

Hur funkar säkerhetskopieringsfunktionen i iTunes? Är den aktuell att använda vid situationen för fråga 2?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-14 20:30

Jag har en NAS (D-Link DNS-323) med "iTunes-server" och hade mitt arkiv där ett tag. I längden är det en jobbig lösning eftersom man dels inte kan uppdatera info på musiken (de är i read-only?), dels måste man gå in på D-links webbaserad konfigurationssida för att uppdatera biblioteket varje gång man har lagt till eller tagit bort musik.
Musiken dyker upp som ett delat bibliotek i iTunes på alla datorer i nätverket.

Vad vill jag då ha sagt med det här? Inget egentligen. Tänkte bara dela med mig eftersom TS tänkte ha sitt bibliotek på en extern disk.

  • Medlem
  • 2008-01-14 21:14
Ursprungligen av kosse:

Två frågor...

1, om man slänger över sina Mp3-låtar på en portabel hårddisk, hittar itunes dom då, så man kan streama dom därifrån?

2, Om man sätter i en ny hårddisk, kan man kopiera över itunesbiblioteket på DVD först då (från gamla hårddisken) och sen bara kopiera därifrån till nya hårddisken, eller måste man lägga in alla skivor och konvertera dem till mp3 igen?

Hej!
Sök helst innan du postar en tråd. Den första frågan är besvarad ett antal gånger redan.

Fundera sedan över var din fråga passar bäst.

Skriv till sist en rubrik som beskriver frågan.

1
Bevaka tråden