Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Följer Leopard med på skiva vid köp?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Alingsås
  • 2008-01-11 07:36

Hej

En nästan smådum fråga men . . Köpte nyss en iMac 24" och fick givetvis Leopard
inst. på den. Köpte även en Mac Book Pro och till denna fick jag en uppgraderings skiva.
Men nu har jag strulat med BootCamp och partionerat och haft mig på den bärbara och skulle göra en ren inst. av OSX igen. Men nu duger inte uppgraderings skivan utan kräver nog en "riktikg" inst. CD.

Får man inte med Leopard på en skiva vid köp ? För jag kan banne mig inte hitta nån?

Ja, det ska även ha följt med ett par grå skivor för det. Med de kan du återinstallera Mac OS X och de program som följde med datorn.

Du menar till iMacen? Isf, ja det följer med. Du kan använda denna skiva för att installera på din MacBook Pro.

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2008-01-11 16:47

ok, de där grå skivorna följer inte med längre, gäller det kanske bara de äldre Mac:arna eller ska man få de till Intel Mac:arna med??
Kan faktiskt inTE se någre skivor alls

Ursprungligen av basic:

ok, de där grå skivorna följer inte med längre, gäller det kanske bara de äldre Mac:arna eller ska man få de till Intel Mac:arna med??
Kan faktiskt inTE se någre skivor alls

Jag köpte min MacBook precis före nyår och jag fick med 2 st gråa skivor med Leopard på.

Ursprungligen av basic:

ok, de där grå skivorna följer inte med längre, gäller det kanske bara de äldre Mac:arna eller ska man få de till Intel Mac:arna med??
Kan faktiskt inTE se någre skivor alls

Jodå, det följer fortfarande med skivor. Jag fick skivor till min MacBook Pro som köptes i somras.

Ursprungligen av basic:

ok, de där grå skivorna följer inte med längre, gäller det kanske bara de äldre Mac:arna eller ska man få de till Intel Mac:arna med??
Kan faktiskt inTE se någre skivor alls

Om de inte ligger i en liten plastförpackning får du ringa Apple Support och be dem skicka dem till dig. Det har i enstaka fall hänt att de skivorna av någon anledning missat att följa med i kartongen, men det borde inte vara några problem att få nya från Apple om du ringer dem och uppger att de inte följde med.
Här är telefonnumren: http://www.apple.com/support/contact/phone_contacts.html

Ursprungligen av Se[BBB]e:

Du menar till iMacen? Isf, ja det följer med. Du kan använda denna skiva för att installera på din MacBook Pro.

Är du säker på det? Skivorna som följer med Macarna brukar vara specifika för respektive modell.

Ursprungligen av Adrian B:

Är du säker på det? Skivorna som följer med Macarna brukar vara specifika för respektive modell.

Verkligen? Trodde det var samma för alla :/ Men det är nog som du säger då.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-11 20:17

Det brukar vara så men jag har kunnat installera Tiger som kom med min gamla G4 Powerbook på andra Macar. I alla fall så kunde jag installara systemet men inga andra extra program. Så det kan gå att installera Leopard från iMac System disken på en MacBook Pro men kanske endast systemet.

//Rob

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2008-01-11 17:02

Uppgraderingsskivan (leopard) är skit för man måste ha tiger installerat innan. Men det är vanliga leopard på skivan du har så du får väl installera tiger först och sen leopard.

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2008-01-11 17:04

Fast det verkar som den ENDA cd´n jag fått är EN uppgraderings cd. Kan inte hitta en enda skiva med varken 10.4 eller 10.5

Borde kunna ringa Apple och fråga om det går att ordna.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2008-01-11 17:08

Om du endast fick en uppgraderingsskiva och absolut ingenting annat så är det helt fel av dom. Så du bör ringa.

Jag fick oxå OS X skivor med en Mac Mini som jag packade upp häromdagen.

1
Bevaka tråden