Problem att söka på västtrafik.se med ComHem

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-10 16:16

Jag har ett mystiskt problem sedan några månader tillbaka, jag kan inte söka avgångar i den vanliga sökmotorn på västtrafik.se. När jag trycker på sökknappen står webbläsaren och tuggar någon minut, för att sedan ge ett meddelande om att servern inte svarade (timeout). Jag har samma problem i både Safari 3 och Firefox, på Mac OS X Tiger. Alla andra webbsidor funkar normalt. Jag tror att det har någonting med min uppkoppling hos ComHem att göra, för problemet uppstår inte när jag använder min dator i exempelvis Universitetets nätverk. Dessutom har min bror (med PC och Windows XP) upplevt samma problem hemma hos sig, där han också har ComHem.

Är det någon som känner till någon enkel lösning på problemet?

  • Medlem
  • Harestad
  • 2008-01-10 16:25

Jag upplever att Comhem har strulat med uppkopplingarna rätt länge nu. Gör en enkel sökning i detta forumet så får du se massa folk som har problem med olika sidor som inte laddas.

Jag hade problem innan jul med att sidor antingen tog onormalt lång tid på sig att ladda, eller timade ut. Verkar som att folk med Macbook och en Airport drabbas oftare, så det kanske inte är just Comhem som är boven.

är det så att du upplever felet endast via ComHem ? om så är fallet så kanske deras DNS strular ... eller proxy ...

personligen tycker jag inte ComHem är en bra leverantör eftersom min mor har det och dom har problem ibland också ... själv kör jag med bredbandsbolaget / telenor .. det är dyrt men det fungerar ...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-10 22:15

Ja precis, felet är bara när jag surfar hemma, via ComHem. Jag kör med OpenDNS, men du säger "proxy", är det någon som går att åtgärda själv?

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2008-01-11 00:42

Fungerar för mig.

Com Hem, OpenDNS, ingen proxy.

Prova att rensa cachen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-31 22:13

Routern var boven...

Nu har jag kommit till rätta med problemet, genom att uppdatera mjukvaran i min 3com-router.

1
Bevaka tråden