• Medlem
  • Motala
  • 2008-01-10 10:43

Installerade Parallells desktop efter byte av hårddisk i min Macbook (större disk).
Använder Parallells med en befintlig BootCamp-partition där jag installerat XP. Fungerade jättebra till en början, men sen körde jag en total backup med Time Machine samtidigt som jag hade Parallels desktop igång, dessutom kopplade jag in ett USB-tangentbord (icke Mac-tangentbord) till datorn. Nåväl, efter en stund så slängde Macbooken in handuken och vägrade svara mer, bara badbollen hela tiden.. Så enda alternativet var att stänga av datorn och starta upp den igen.
Problemet är nu att Internet inte fungerar i Windows XP genom Parallels desktop.. Vad kan man göra åt detta? Verkar inte som den får någon IP-adress? Jag använder mig av Shared Networking och allting verkar aktiverat..

Vad kan man göra för att åtgärda detta? Är inte alls insatt i Parallels egentligen, så jag vet inte hur det fungerar rent praktiskt, men jag har försökt kolla det jag hittat och jag hittar inga konstigheter.. Vore snällt om ni kan ge förslag på vad jag kan kolla upp och vilka värden olika saker ska ha?

Tack på förhand!