Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Itunes saknar låtar trots att de finns

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har flyttat mitt itunes bibliotek till ny hårddisk och efter detta hittar inte itunes vissa låtar, de finns i itunes men har ett utropstecken - de finns däremot på disken.

Jag kan fixa detta låt för låt men det tar en evighet - finns det något enklare sätt att fixa detta?

ta bort allt, men när den frågar klicka i "behåll filerna". Sedan ser du till att Itunes music mappen ligger där den skall vara (inställningar, Avancerat, Allmänt-Placering av mappen Itunes music) sedan flyttar du den gamla Itunes mappen till tex skrivbordet.
Nu importerar du all musik igen från mappen på skrivbordet, vipps så finns all musik i mappen Itunes Music där du valt att lägga den.
Kom ihåg att alltid ha en backup tex att du duplicerar mappen där musiken ligger och lägger den på något annat säkert ställen. Alltid en backup ifall det går åt hel**te

Lycka till
//Svante

Tack.

Ska försöka med det.

En fråga, vart lägger sig filen med sina skapade spellistor, hittar inte denna.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-22 16:43

Har precis samma problem, flyttar över klabbet till min nya MBP och då hittar inte iTunes låtarna. Fyratusen låtar tar en stund att fixa manuellt. Om jag gör som Kidmaster föreslår, tappar jag inte bort all info om betyg och andra grejor då? Jag använder betyg som grund för smarta spellistor, vill inte behöva göra om det jobbet.

Skulle alltså vilja behålla databasen, bara peka om låtlistan, allt på en gång.

Ett kontextmenykommando, av typen "uppdatera sökväg", applicerbart på flera valda objekt i taget, skulle ju lösa susen. Högpoppis i dessa switcher-dagar. Apple, hör ni mig?

Senast redigerat 2008-01-22 18:18
1
Bevaka tråden