Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Detta är mitt 3000:e inlägg

Tråden skapades och har fått 30 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hejsan alla!

Nu har man varit här nästan sedan starten, dvs före feb 2005 som står till vänster och deltagit en del. Inte lika mycket som en del andra men hyggligt mycket i alla fall då detta är nämligen mitt 3000-inlägg, se bildbevis nedan som är precis före och efter jag postar detta.

Nu säger förstås den avsevärda summan (3000 inlägg) inget om kvaliteten på det babbel som jag tycker jag har bidragit med. Mitt inflytande är stort vilket man lätt kan se om man gör tex en bildsökning på tex ordet fjolldrink som jag har lanserat här på 99.se, så gissa vem som är första träffen? En textsökning ger det först som tredje träff just här på 99.se. Så jag uppmanar er att använda ordet så mycket det bara går i alla möjliga sammanhang så vi kan få upp det som första träff. Tex i inlägg här på forumet men även i andra sammanhang som tex projektstatusrapporter på jobbet, omdömen om elev avsedda för till föräldrar inför kvartssamtal, andras testamenten, avtal för uppdrag, insändare till tidningen och förstås varje gång ni håller tal på tex ett dop.

Vill ni läsa mera nonsens från min sida så besök gärna min alldeles nystartade blogg som idag har hela tre inlägg här: http://www.alltommig.nu/

Jag har haft väldans roligt här och hoppas ha det roligt i 3000 inlägg till innan jag uppfyller mitt livs ambition som är att bli biten av en radioaktiv spindel så jag kan bli Spiderman på riktigt. -"Orealistiskt!", säger du? -"Jag kan faktiskt banta!" svarar jag!

I övrigt så har jag eget företag bla bla fjolldrink bla bla bla Intelligent mammals, bla bla bla Filemaker bla bla fjolldrink bla bla affärsssystem bla bla bla bla bla CMS-baserade webbsiter bla bla fjolldrink bla bla... driver massa siter bla bla v bla bokföramoms.se bla bla väldans singel bla bla bla bla pluggaenklare.se bla fjolldrink bla bla applescript bla bla bla fjolldrink bla bla cmsdemo.se bla fjolldrink bla bla bla bla utbildar i all möjligt bla bla bla fjolldrink bla bla bla min motorcykel är 261 kg av lycka värme och krom bla ...och bor på Lilla Essingen i Stockholm. Jag döper dig härmed till Ola Fjolldrink Andersson, son till Ingvar Fjolldrink och Solweig Fjolldrink. Må Gud och den helige Fjolldrink vara med dig på din resa i livet. Skål! Aj!

Senast redigerat 2008-01-08 19:27
  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-08 19:22

Kul presentation! Att det skulle ta 3000 inlägg innan du fick till en presentation, är en prestation bara det! Det gäller ju att marknadsföra sig själv först och sedan sälja produkten till ett oemotståeligt pris!

  • Medlem
  • 2008-01-08 19:25

Fjolldrink!

Eh, jaha? Ja, välkommen då Taz!

En extra stor fjolldrink till en av dem jag respekterar mest här på 99.se, tack för alla filemakertips!

Ok, jag lovar i fortsättningen skrika Fjolldrink istället för andra ord när Filemaker inte gör som jag tänker. Men sedan gör jag som alltid - letar i dina gamla inlägg för att hitta lösningen.
Tack för den kunskapsbank du skapat!

Jippie!

Tack till alla som svarade och spelade i denna tråd!

Number one!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-08 22:29

en vän till mig hade sin nuna på tredje bildgoogleträffen på "korv" förut. det är stort.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-01-08 23:18
Ursprungligen av tronman:

en vän till mig hade sin nuna på tredje bildgoogleträffen på "korv" förut. det är stort.

Congrats!

Och, välkommen Taz_1999:)

Fjolldrink!

Ursprungligen av tronman:

en vän till mig hade sin nuna på tredje bildgoogleträffen på "korv" förut. det är stort.

Stort!

bara för att jag blev nyfiken så sökte jag på "goflorp" och klickade på bilder...

Döm om min förvåning när det kommer upp bilder... på min frus hand med våra ringar i, en fjäder fotad vid lammholmen och ett berg ute vid hummerviken..

Fasen, google är ju livsfarliga... de söker väldigt brett ibland...

Receptet på fjolldrinken ?

Stockholmsdrink?

Jag vet hur det känns! Otroligt så mycket dynga man kan häva ur sig, inte sant?

Vad skulle vi göra utan vår filemakerguru? Du är grym Taz!

Taz, standard googlesökning i all ära, men gör en sökning på fjolldrink på images.google.com istället...

http://images.google.com/images?hl=en&q=fjolldrink&btnG=Search+Images&gbv=2

Senast redigerat 2008-01-09 00:25

Det måste vara några av dem så höjt sin fjolldrink för Taz

Pssst, det finns fler bildsökartjänster på nätet - en del har annat innehåll ....

I första inlägget har jag just en liten länk för att göra en bildsökning och då är bilden av mig med fjolldrinken i näven första träff. Men jag har SafeSearch off, i bilden ovan är det på. När jag söker ser det alltså ut som nedan.

Vidare i första inlägget skriver jag att gör man en textsökning på samma fjolldrink, så är 99.se först tredje träff, men efter att denna tråd indexerats av Google några timmar senare, så är den första träff! Coolt! Så ordningen i universum är återställd.

Tack till alla som skickat lyckönskningar, välkomnanden, tack och beröm, det värmer.

Ursprungligen av Taz_1999:

I första inlägget har jag just en liten länk för att göra en bildsökning

Där har vi beviset på att man borde sovit för länge sen. Läste det, men det gick inte in.
Med safesearch off så stämmer det ju precis.
Dags att slockna.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-01-09 18:39

Grattis till passerade 3000 inlägg! Snyggt jobbat!
Tack för senast. Det var trevligt även om jag inte drack någon fjolldrink vid det tillfället.
Nästa gång ska jag helt säkert beställa in en fjolldrink
(vad nu en fjolldrink är för något, jag tror inte att fjolldrinkar finns här i Norrland)
Är fjolldrink något man dricker i Stockholm kanske? Recept?

Ja, det blev en massa fjolldrink det här

Tack Eva!

Goflorp: För att beställa en fjolldrink, vingla till baren, åkalla uppmärksmhet, förklara att du behöver något sött, sliskigt och synnerligen alkoholhaltigt, med ett paraply och som är... (säg en färg här, tex rosa). Under kvällen så ändrar du endast färgen i din beställning, gå gärna igenom rosa, röd, grön, blå, gul, vit, brun osv. Det är ungefär så långt jag hinner innan jag däckar.

Senast redigerat 2008-01-13 22:43
Ursprungligen av Taz_1999:

Tack Eva!

Goflorp: För att beställa en fjolldrink, vingla till baren, åkalla uppmärksmhet, förklara att du behöver något sött, sliskigt och synnerligen alkoholhaltigt, med ett paraply och som är... (säg en färg här, tex rosa). Under kvällen så ändrar du endast färgen i din beställning, gå gärna igenom rosa, röd, grön, blå, gul, vit, brun osv. Det är ungefär så långt jag hinner innan jag däckar.

Du, nu är jag allvarlig. Tack vare dig så ingår begreppet "fjolldrink" numera i såväl min som mina vänners standardvokalbulär.
Det är sant.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-01-13 22:28

Man har en bit kvar till 3000, men jag jobbar på det Fjolldrink är inget för mig, håller mig till Pajala sunshine.

Ursprungligen av MatsOlov:

Man har en bit kvar till 3000, men jag jobbar på det Fjolldrink är inget för mig, håller mig till Pajala sunshine.

Har också en bit kvar till 3000. Hinner väl dit lagom till Taz bestiger "The Big 10K".

Pajala Sunshine, frågan är om man vaknar upp i soluppgången eller trappuppgången?

Nu är jag besviken på dig, Taz. Du skulle ju ta 3000 innan nyår. Nåväl. Det är ju fortfarande innan nyår, så det beror väl bara på hur man ser på det.

Puh! 3000 vad är det?

  • Medlem
  • Dals-Ed
  • 2008-05-01 17:15

Jag ska skriva fjolldrink i vartenda inlägg från och med nu!

Fjolldrink

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-05-01 18:25

Grattulerar i efterhand

Har inte tänkt på att jag passerat 4000 inlägg! Det tog lite mindre än ett år från 3000 till 4000. Skål på mig.

Appropå roliga ord som tex fjolldrink: Googlar man på skattetrollen är en av mina siter andra träff! Någon som vill ha min autograf?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2009-02-22 20:02

4000 inlägg! Dessutom hjälpsamma och trevliga inlägg.
Det är inte dåligt, stort grattis!

  • Medlem
  • 2009-02-22 21:50

Ja, uff det är inte utan fasa man minns Mondo65:s 9.000 inlägg som något helt groteskt...

Ha, satte just upp målet för mig själv att nå 5000 inlägg före julölen. Det är 190 inlägg på 17 dagar det!

Ursprungligen av Taz_1999:

Ha, satte just upp målet för mig själv att nå 5000 inlägg före julölen. Det är 190 inlägg på 17 dagar det!

Det fixar du.
Bra om du tar det INNAN julölen bara...
...så du inte häver i dig en back Julöl och SEN börjar jobba på spurten

Bevaka tråden