Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Virtual pc har hängt sej

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Har vpc 6.0 på min mac. Skulle försöka fixa så att det går att skriva ut från pc. Installerade drivrutiner, och provade att skriva ut, men nu har eländet hängt sej. När ajg startar vpc får jag bara fram "printing page" och så tickar den på. Tvångsavslutar jag så avslutas ju bara vpc - inte windowsmiljön..Vad gör jag för att få den att starta om???

Har du testat att starta om Macen?

Starta inte om maccen, välj "Send Ctrl-alt-del" eller liknande i VPC-menyn. Alternativt "Power off guest" eller nåt sånt om det finns. (Var så länge sen jag körde VPC)

Senast redigerat 2008-01-08 21:12

Har startat om mace, kört skivreparation - som såklart inte kunde reparerara en volym. Att välja ctrl-alt-del i menyn funkar inte eftersom jag inte kommer åt menyerna - den står och tuggar med regnbågsbollen....

Alltså, det hjälpte inte att starta om macen.

Om du tvångsavslutar VPC och startar det igen, får du badbollen direkt?

Jajamen, den snurrar på så fint och så kommer jag inte åt någon meny elller något alternativ annat än att tvångsavsluta. Vid printing finns en "avbryt" knapp men den går inte heller att klicka på.

Kanske är något annat som strejkar. Hur ser det ut i tvångsavslutningsmenyn (Force Quit), är det något som är rödmarkerat (förutom möjligen vpc)?

Jag har VPC7 i min Mac men tror inte jag råkat ut för något liknande. Vad tror Johan S om en omstart av Findern?

Eftersom det verkar vara VPC (och den emulerade PC'n där i ) som hänger sig så tror jag det hjälper föga att starta om Macen/Finder etc.. Det man måste göra är att på något vis avsluta Windows i VPC så att man sedan kan starta om det.

Jag tror att jag har löst det. Hittade en konstig fil i mappen Virtual PC Print Spool som jag deletade och då släppte det. Undrar fortfarande hur jag gör för att skriva ut från vpc, måste fördjupa mej idet.

Ursprungligen av Greta723:

Jag tror att jag har löst det. Hittade en konstig fil i mappen Virtual PC Print Spool som jag deletade och då släppte det. Undrar fortfarande hur jag gör för att skriva ut från vpc, måste fördjupa mej idet.

Exakt vad är det du ska skriva ut som du inte kan skriva ut i MacOS?

1
Bevaka tråden