Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En gång för alla. Det blir inget ljud på filmerna

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej hej
Kör med pc o har windows. Har lagt in filmer i itunes 7.5 sedan komverterat dem så de ska kunna spelas upp i min iphone. Men när jag fått in dem så blir det inget ljud:( Vad göra?

Filmerna du gör om, vilken codec är det? Funkar dom filmerna att spela upp i Quicktime INNAN du kodar om dom i iTunes?

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-01-07 22:16

Som Patrik sade, oftast är det andra ljudcodecs på nerladdade filmer än vad iTunes stöder, så när du konverterar dem där så kommer det nästan aldrig ljud. Jag använder ett bra program som även är gratis för att konvertera mina filmer, det heter iSquint och jag länkar det om ni nu skulle tycka det låter intressant. Jag skriver även inställningarna jag använder för att göra filmer skitbra!

Optimera för iPod
Kvalitet - Fullt ös!
Koda i H-264
Bredd - 420, Höjd - 380
Videobithastighet - 1500
Bilder per sekund - 30

Ljudbithastighet - 128
Ljudkanaler - Stereo

Programmet kan ni hitta på www.iSquint.org

oki
Tack Plizzo. Men funkar även detta på filmer som man inte får ljud på genom itunes? Ett jävla meck att veta att man måste ladda hem rätt typ av film varje gång jue

oki
Tack Plizzo. Men funkar även detta på filmer som man inte får ljud på genom itunes? Ett jävla meck att veta att man måste ladda hem rätt typ av film varje gång jue? jag har inte mac heller som jag skrev i det första inlägget:(

1
Bevaka tråden