Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ATSserver tar 60% av processorn HJÄLP!!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2008-01-05 17:06

Har väldiga problem med ATSserver som arbetar kopiöst, 60% av processorn läggs här. Har förstått att det är något problem med fonterna men förstår inte hur jag reparerar mina fonter. Jag har ett program som heter Font Pilot och där får jag veta att: "Some errors occurred while loading the fonts on this system. Font id match failed -- Fontname: Tahoma Bold Postscript. Name Tahoma Bold."
Men nu kommer jag inte längre.... Hur kan jag laga detta? Tittade i gamla trådar där det rekommenderades fontfigaler? (typ) men detta fungerar inte under Leopard. Linotype Fontexplorer X kunde också hjälpa men när jag kör detta hittas inga fel. Försökte avaktivar Tahoma där men processorn kör. Provade Fontdoctor men det gick inte att reparera där heller. Hjälp:">

Stäng av alla onödiga fonter (dvs alla som inte är nödvändiga för systemet) och sen så sorterar du dem efter hur du behöver använda dem och aktiverar endast ett fåtal åt gången.

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-01-05 19:19

Nu har jag avaktiverat allt utom systemfonterna men ATSservern fortsätter att ta mer än 50% av processorn. Kan det vara något annat?

Kan det ha att göra med spotlightindexeringen och PDFer?
Hittade det här:
http://forums.macrumors.com/archive/index.php/t-374895.html

Värt att pröva i alla fall...

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-01-07 17:30

Där träffade du rätt. Precis så var mina problem. Hade kastat in någon gig med pdf:er. Tack för att du löste det. Som gammal windowsnisse blåste jag datorn och började om från början, dock så flippar den inte ut fast jag slängt in pdf:arna igen? Tack igen

1
Bevaka tråden