iMac 2,4Ghz, 4GB RAM och SEGT Vista i VMware Fusion. Varför?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-01-04 22:50

Kör Windows Vista på min iMac ,24Ghz:are, 4GB RAM.
Jag köe Windows parallelt Med OS X i VMware Fusion 1.1. Har tilldelat Winows 2GB RAM och OSX 2GB. Men Windows är segt som ...! När man tilldelar 2GB RAM till Windows får man automatiskt 128Mb till grafik. Det borde väl räcka för att surfa med? Spelar inga spel på den.
Någon som vet vad felet kan vara?

Har du ställt in din "virtuella maskin" till att använda båda processorkärnorna?

mjo, kan ha men processorkärnorna och ja det bör gå att surfa. men varför ska du surfa på windows vista med vmware, funkar inte internet på osx som det ska lr(bör även vara säkrare)? visst, emulera operativsystem är inte den snabbaste lösningen men har du stängt av aero osv?

lycka till, hoppas det löser sig.

Hehe, det tänkte jag inte på! Varför ska du surfa med Vista? Ska du spela är det bättre med XP för prestandans skull, men du ska ju inte spela? Måste säga att jag är lite förvirrad här.

• Medlem
  • 2008-01-05 09:58

Vistat är mest till för min hemsida som jag gör i frontpage och Photoshop. Har inte "orkat" lära mig hur ma gör i OS X. Har använt det här så länge nu så det har blivit en vana.

Anledningen till att jag valde Vista framför XP är mest estetisk. Visst. Det har en hel del "barnsjukdomar", Men XP har fan snart 7 år på nacken och kostar lika mycket!

Och tillsist, ja. Den är inställd på att använda båda kärnorna.

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-01-05 10:54

Du får med iWeb till macen, men det finns såklart andra program också man kan använda. Köra photoshop via VMware, ojoj, det är inte att rekommendera.

Att arbeta via vmware sådär kommer inte gå i någon vidare hastighet om du ska arbeta grafiskt.

1
Bevaka tråden