Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spela upp film direkt från HD?!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Alingsås
  • 2008-01-04 14:25

Söker externa HD´s till min iMac Intel som helst både ska vara snygga och ha FW 800 plus att en HD som man kan koppla loss och plugga in i TV´n och sen se film DIREKT från den.

Någon som har några bra förslag?

Du lär nog inte hitta någon sån är jag rädd för. :/ FW800 är det inte ofta rena konsumentprodukter har, och filmspelning är oftast inte något som en proffsanvändare vill lägga extra pengar för.

Personligen gillar jag My Book serien....
Tex. My Book Studio Edition har eSATA, Firewire 800/400 och USB.
Det med tv:n vågar jag inte säga att det funkar...

edit: http://www.wdmybook.com/en/photos/ en länk

  • Medlem
  • 2008-01-04 14:48

Det finns gott om koneumenthårddiskar med FW800.

Men jag förstår inte hur tv:n ska kunna spela upp filmen utan en mediaspelare?!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-04 14:55
Ursprungligen av basic:

Söker externa HD´s till min iMac Intel som helst både ska vara snygga och ha FW 800

Western Digitals externa hårddiskar är populära. "MyBook" heter serien.

Ursprungligen av basic:

plus att en HD som man kan koppla loss och plugga in i TV´n och sen se film DIREKT från den.

Gissar att det inte går att endast ha koppling mellan en extern hårddisk och TV:n. Någon form av dator måste vara mellanhand i uppsättningen. AppleTV har en egen intern hårddisk, kanske kan den fungera självständigt? Vet för lite om AppleTV.

Jo, det finns en del externa diskar med FW800, men det är inte många, och det är i princip bara macanvändare som bryr sig om det.

Att kolla på film direkt från disken är inga problem, det är bara att köpa något i stil med en TWiX eller Lacie SilverScreen. Dock har ingen av dom två FireWire.

1
Bevaka tråden