Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Quicksilver funkar inte

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stenungsund
  • 2008-01-04 03:07

Jag lyckas inte få igång quicksilver på tjejjens macbook.. När jag startar programet dyker ikonen upp på dockan med försvinner igen efter 1 sek, därefter flashar QS splashen upp på skärmen och sen försvinner den. Quicksilver finns alltså inte i dockan, och inte heller i menubaren.. Jag försöker trycka ctrl + space men ingenting händer.. Öppnar jag aktivitetskontroll kan jag se att quicksilver körs...

Datorn kör leopard .1 och jag har försökt installera om quicksilver massa gånger.. Kan det ligga någon setting någonstans som döljer quicksilver från både dockan och menubaren? Är det inte ctrl + space som är original? Kan ni tipsa om någon annan kombination annars?

Kan tyvärr inte ge någon bra förklaring till varför det inte fungerar, möjligen att någon äldre fil kan ligga och skräpa någonstans. (sitter på jobbet utan QS, kan inte kolla det själv).

Vad gäller kortkommandot, så kan du ställa in det själv i QS-inställningarna, men frågan är ju om du kommer åt dessa? Själv kör jag  +Space för QS, Alt + Space för Spotlight.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-04 10:44

stäng ner och kasta bort .plist filen för QS, låter som om du har ställt om den till andra tangenter och inställningar, att den inte skall synas i menyn osv.

  • Medlem
  • Stenungsund
  • 2008-01-04 11:22
Ursprungligen av ntity:

stäng ner och kasta bort .plist filen för QS, låter som om du har ställt om den till andra tangenter och inställningar, att den inte skall synas i menyn osv.

Var ligger .plist filen? När jag söker på 'quicksilver' i spotlight efter att jag tagit bort det hittar jag ingenting

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-05 02:06

den finns i ~/Library/Preferences om du söker på quicksilver.plist så borde du om inte annat hitta den.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-05 04:16
Ursprungligen av ntity:

den finns i ~/Library/Preferences om du söker på quicksilver.plist så borde du om inte annat hitta den.

Nja, Leopard söker inte i systemfilerna per default utan du måste gå in i sökningen och definiera det manuellt. Bökigt värre tyvärr.

Ett annat alternativ är att exempelvis använda sig av Dock Dodger för att få tillbaka Dock-ikonen.

1
Bevaka tråden